וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תתבע את הנהלת התזמורת האנדלוסית

עינב שיף

2.2.2009 / 15:13

בתגובה לפיטורי עובדי ונגני התזמורת האנדלוסית בידי ההנהלה, תגיש הההסתדרות תביעה כספית בגין הפרת חוזה ופיטורים שלא כחוק

הסתדרות העובדים הכללית תגיש תביעה נגד עיריית אשדוד והנהלת התזמורת האנדלוסית, בטענה כי מכתבי הפיטורים שנמסרו לנגני התזמורת אינם חוקיים. במכתב נשלח למנכ"ל התזמורת, מוטי מלכה, כתב היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, כי הפיטורים אינם חוקיים וכי "נעשו בחוסר תום לב קיצוני ומובהק, תוך פגיעה קשה ומכוונת בחופש ההתארגנות", לשון המכתב.

"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שהנהלת העמותה בחרה להפסיק את פעילותה של התזמורת האנדלוסית הישראלית במתכונתה הקיימת, וזאת כאקט של ענישה קולקטיבית בגין ניסיון התארגנות לגיטימי של עובדי ונגני התזמורת". כעת, מתעתדת ההסתדרות להגן על עובדי התזמורת ולהגיש תביעה כספית נגד עיריית אשדוד, ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי והנהלת התזמורת בגובה של עד 2 מיליון שקלים בגין פיטורים שלא כדין.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "התזמורת האנדלוסית מנוהלת על ידי עמותה עצמאית ויש לה דירקטוריון ומעמד משפטי עצמאי לחלוטין, הם יכולים לתבוע את ההנהלה. בכדי לתבוע את העירייה וראש העיר, אך הם יצטרכו לנמק למה. ינמקו על מה – נדע להגיב. יחד עם זאת, בעירית אשדוד לא התקבלה שום פניה בנושא ואין היא נוהגת להגיב לאמירות בעלמא"

מהנהלת התזמורת האנדלוסית נמסר: "במבט ראשון פניית ההסתדרות נראית מגוחכת, כאילו הם חיים בסרט דמיוני. יש לנו תשובות ברורות בנושא ונעבירן בדרך המקובלת מטעם היועץ המשפטי של הנהלת התזמורת. יש כאן פעילות של ריצה לתקשורת מתוך חשיבה של מאבק אירגוני אבל בפועל ההסתדרות לא מפנימה שהיא הגורם המרכזי לסגירתה של התזמורת. ההנהלה אינה מענישה את העובדים והתריעה רבות על הנזקים המצטברים של השביתה והעיצומים ופגיעתם החמורה בפעילות האנדלוסית".

ימצאו מסגרת חלופית?

בנוסף לתביעה, הודיעה ההסתדרות כי היא מנהלת מגעים להמשך פעילותה של התזמורת במסגרת חלופית. "מדינת ישראל בחרה להעניק לתזמורת את פרס ישראל בשל הישגיה", מסר דוד גלנוס, יושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות. "ההסתדרות תמשיך להיאבק הן להמשך פעילותה והן להעסקתם של האומנים והעובדים בתנאים הולמים. אי לכך, אנו במגעים למציאת מסגרת חלופית שתכבד את עושי התרבות הישראלית ומקבלי פרס ישראל ולא הרוצה להכחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully