וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה הבריטית מוקירה את טרי גיליאם

עינב שיף

3.2.2009 / 17:01

הבמאי של "12 קופים" וחלק מחבורת "מונטי פייתון" יזכה בפרס מפעל חיים יוקרתי מטעם האקדמיה הבריטית לטלוויזיה וקולנוע

טרי גיליאם, כוכב מונטי פייטון לשעבר ובמאי סרטים רבים כגון "פישר קינג", "12 הקופים", "פחד ותיעוב בלאס וגאס", ועוד, יזכה לפרס מיוחד מהאקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה, או בקיצור BAFTA. הפרס, שבעבר זכו בו צ'ארלי צ'אפלין, אלפרד היצ'קוק וסטיבן ספילברג, מוענק לגיליאם בשל תרומתו הרבה לעולם הקולנוע. "גיליאם הוא אחד הבמאים המקוריים, יצירתיים וחדשניים העובדים בתעשייה היום", החמיא לו יושב ראש ועדת הסרטים באקדמיה, פינואה דוואי.

"זה היה די מפתיע", הגיב גיליאן בן ה- 68 לרשת BBC כשנודע לו על הפרס. "פרסים ותארים הם מסוג הדברים שהתחבאתי מפניהם, אבל את זה אני שמח לקחת". כשנשאל גיליאם כיצד הוא מרגיש נוכח עמידתו בשורה אחת עם אגדות קולנוע כהיצ'קוק וצ'אפלין, אמר גיליאם "לא האמנתי למזל שיש לי. אני כל הזמן שואל את עצמי למה אני?".

למרות ההכרה המכובדת של BAFTA, גיליאם יודע שלצד כל הישגיו כבמאי, תמיד ייזכר כדמות מסרטי מונתי פייטון. גיליאם, שהחל כאנימטור בקטעי המעבר החלוציים של תוכנית הסאטירה ובעל קרדיט נפרד משאר החבורה, הפך עם השנים לחבר מלא ואף הופיע מדי פעם על המסך בדמותו. "זה כנראה יהיה ככה עד הקבר", אמר גיליאם, שנודע כבמאי פרובוקטיבי, אשר מתקשה לקבל מימון לסרטיו ומסתכסך עם אנשי הסט עד כדי הפסקת הצילומים. גיליאם היה גם הבמאי האחרון שעבד עם הית' לדג'ר, על הסרט “The Imaginarium Of Doctor Parnassus“.

טקס פרסי BAFTA ייערך ב- 8 בפברואר. בין המתמודדים על הפרס היוקרתי נמצא גם "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully