וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ ודהר

הילית וולברג

6.2.2009 / 0:29

"המירוץ למיליון" פתח בספרינט, המשיך בכל הכוח, אבל בלם בפרק שנמרח ונגמר באמצע. למרות זאת, יש לו סיכוי לנצח. הילית וולברג מנווטת ליעד

איזו יופי של פתיחה הרביצו אתמול ב"המירוץ למיליון". אמריקה. דרום אפריקה ליתר דיוק. רז מאירמן על תקן גיא-זוארץ מחליף את ה"צאו לדרך" ב"צאו" פשוט, נטול מניירות. מעתיק בדייקנות את האינטונציה של מנחה "המירוץ למיליון" האמריקאי ומוסיף לה אלמנט אישי של טקס גדול ומרגש, עם רוח בשיער וקאטים מהירים לנופי דרום אפריקה.

וזה אכן טקס מרגש, לפחות בכל מה שנוגע לעליית המדרגה של הריאליטי בשנים האחרונות, לטוב ולרע; הפקה מושקעת, צילום ועריכה מרשימים והליכה עד הסוף בכל מה שנוגע לעודף החגיגיות שבסופו של דבר, בז'אנר הנוכחי, יוצר תחרות מעניינת. אפילו הקטעים המבוימים של הצגת הזוגות - למרות הגיחוך והמשחק הרע שלהם - שירתו את האווירה. זו תחרות, זה מירוץ, זו השקעה כלכלית תלוית רייטינג - אבל זו כולה טלוויזיה, אז עדיף שגם נהנה על הדרך.

עשרה צוותים של שניים, כל צוות והסיפור שלו, יצאו מנמל התעופה בן גוריון (ואיך היינו יכולים לפספס את זה בסרטון יחסי הציבור של שדה התעופה על כל מסלוליו, מטוסיו ודוכניו). מלכות היופי, הבלונדיניות שבאו לשבור סטיגמה, הנשואים שהשאירו בבית 3 ילדים ("הילדים זה טריוויאלי, אבל העבודה חסרה לי" ניסח בקור רוח האבא רן), האקסים שלא מפסיקים לריב, הזוג שמורכב מהגבר העודף תחרותי והאשה שמתה כבר להתחתן ("אנחנו אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט", הצהירה מיה כשהיא שולחת עקיצות לבן זוגה עמיחי בנוגע לחופה וקידושין) והקיבוצניקיות ש"מביאות את המורל", אבל ברור לכולם שלא יישארו לקבל את הצ'ק בסוף המסלול. ויש גם את השפויים יותר, השותפים לעסקים, החברות מתחום האופנה, הבת ואביה החורג – כולם ביחד מרכיבים, כך נדמה, רקמת ליהוק שאמורה לסחוב את המירוץ הזה קדימה.

ועל אף הקריצה לזו-ארץ בהתחלה, אין מקום להשוות בין "המירוץ למיליון" של רשת, ל"הישרדות" של ערוץ 10 או ל"האח הגדול" של קשת. כולן תכניות ריאליטי, את זה כבר ביססה הרשות השנייה שמסרבת להכיר בהן כ"סוגה עילית". אבל בעוד שדיירי בית "האח הגדול" טחנו פאקטים על הדשא וחריימה במטבח, אנשי המירוץ רצים. בזמן שבקניבה רוקחים וזוממים ומסתמכים על כישורים מפוקפקים של תחמנות ושרירי ישבן (כישורים שאין לזלזל בהם במשחק מסוג זה), הזוגות של המירוץ עדיין רצים, מנווטים, פותרים רמזים וגוררים בולי עץ כבדים. מדובר בתחרות, הרבה יותר מבריאליטי ששוחה בשתן ובצואה של עצמה. מדובר בהישגים ולא בשיפרות, בובלילים או בשבקינים. אין כאן מותגים, יש כאן מותג אחד, עולמי ומצליח שאם ישוחק נכון על ידי חברת ההפקה והזכיינית, ירתק את כולכם אל המסך בשלב כזה או אחר. כי גם מי שלא אוהב ריאליטי, יכול להתחבר למימד התיירותי-תחרותי של המירוץ.

רק מחלה אחת קטנה, שלא פסחה גם על התכניות האחרות שמוזכרות כאן. שעה ועשרים לערך ארך הפרק הראשון, שהסתיים – כמה צפוי, כמה מעצבן – ללא הדחה. מאחר ומדובר בהפקה שצריכה להחזיר את החובות שלה ובפרק הראשון בלבד, לעת עתה נקווה שלא נאלץ להסתפק בפרומואים שמבטיחים לנו הדחה מפתיעה בתחילת הפרק. אין כאן הרבה מה להרוס - יש ראשונים ויש אחרונים. האחרונים הולכים הביתה. אין כאן גלגלי הצלה, אין כאן שרשראות חסינות. רק נותר לקוות שב"מירוץ למיליון" ילמדו מהתכנית שחזרה לעונה חדשה ומשודרת מיד אחרי, ושהפרקים – אם זה לא מסובך מדי – יישארו "קצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully