וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי פולמן לא זכה באוסקר הבריטי

8.2.2009 / 23:50

"נער החידות ממומביי" הוא הזוכה הגדול של ה-BAFTA עם 7פרסים. הית' לדג'ר זכה על תפקידו ב"האביר האפל" ו"ואלס עם באשיר" הפסיד ב-2 קטגוריות בהן היה מועמד

"נער החידות ממומביי" של דני בויל הוא, כצפוי, הזוכה הגדול של טקס ה-BAFTA באנגליה עם פרס הסרט הטוב ביותר, כשבויל זכה בפרס הבימוי, סיימון בופוי זכה על התסריט והסרט עצמו זכה גם בקטגוריות הצילום, הסאונד, העריכה ופס הקול הטובים ביותר.

השחקן המנוח הית' לדג'ר שכבר זכה בפרסים מספר, ביניהם ב"גלובוס הזהב" בחודש שעבר, זכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו כג'וקר ב"האביר האפל" וצפוי לזכות גם בפרס האוסקר הנחשק בעוד כשבועיים.

ארי פולמן עם סרטו "ואלס עם באשיר" היה מועמד בקטגורית "הסרט שאינו דובר אנגלית הטוב ביותר", אך לא לקח את הפרס הנחשק. מי שגבר עליו הוא הבמאי הצרפתי פיליפ קלודל עם סרטו "I’ve Loved You So Long" שגם כתב את התסריט לסרט. בקטגוריה עם פולמן התמודדו גם "The Baader Meinhof Complex", "גומורה" וסרט האנימציה "פרספוליס".
פולמן התמודד גם מול "וול-E" ו"פרספוליס" בקטגורית האנימציה, אך הפסיד גם את הפרסהזה, לראשון ברשימה.

פולמן שנכח בטקס אולי יצא בידיים ריקות, אך הבוקר קיבל פרס על התסריט של "ואלס עם באשיר", בטקס פרסי גילדת הכותבים של הוליווד.

השחקנים הכי טובים

באגף השחקנים, מלבד הית' לדג'ר, זכתה פנלופה קרוז על תפקיד המשנה ב"ויקי כריסטינה ברצלונה".

קייט ווינסלט שנמצאת בעיצומה של תקופת זכיות ("גלובוס הזהב", SAG ועוד), זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב"נער קריאה". ווינסלט מועמדת על אותו תפקיד גם באוסקר.

הקאמבק של מיקי רורק הוכח כמשתלם, כשרורק שזכה ב"גלובוס הזהב", זכה גם הפעם בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"המתאבק". רורק מועמד אף הוא לאותה קטגוריה בפרסי האקדמיה האמריקאית.

פרסים נוספים

בפרס התסריט המקורי זכה מרטין מקדונה שכתב וגם ביים את "ברוז'" ו"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" הסתפק בפרס עיצוב ההפקה, האפקטים הויזואליים ובפרס עיצוב השיער והאיפור.

בפרס הסרט הבריטי הטוב ביותר זכה הסרט הדוקומנטרי, "Man on Wire", של הבמאי ג'יימס מארש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכל פתוח

טקס פרסי ה- BAFTA ?(האקדמיה הבריטית לקולנוע ולטלוויזיה) נחשב לרוב כמנבא מהימן לקראת טקס פרסי האוסקר, עם זאת, טקסים אחרים כמו זה של גילדת הכותבים או הבמאים שכן העניקו את הפרס לפולמן, נחשבים גם הם למנבאי פסלון הזהב ההוליוודי, כך שאין תחזית ברורה לגבי קטגורית הסרט הזר באוסקר.

השנה במיוחד אפשר היה לחזות בקירבה מדהימה בין המועמדים לפרס הבריטי לבין המועמדים בקטגוריות השונות באוסקר וכעת נותר רק לחכות ל-22 בפברואר, אז תגיע לשיאה עונת הפרסים בטקס הנוצץ מהוליווד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully