וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני לחן פוליטי

10.2.2009 / 7:23

פעם ידעו להרים כאן קמפיינים. מהו ג'ינגל הבחירות הגדול ביותר בכל הזמנים? מערכת וואלה! תרבות ממשת את זכותה

רק הליכוד יכול

בואו לרגע נהיה אובייקטיביים ונודה – מדובר באחד השירים הישראלים הגדולים של כל הזמן. פופ אייטיזי מופתי, עם חצוצרות מסונתזות, קלידים דוקרניים ומקצב תופים מכאני שגדל לפזמון ענק וטקסט שתואם אותו (ונורא מזכיר את "When the Rain Begins to Fall" של ג'רמיין ג'קסון ופיה זדורה). ככה נשמעת המוזיקה של ארץ ישראל השלמה. ככה מנצחים בחירות.

ישראל מחכה לרבין

בהפרש קולות זעום מהמקום הראשון הגיע הג'ינגל של מפלגת העבודה ב-1992 (בכלל, השנה הכי מוצלחת בכל הנוגע לזמרירים). יש כאן כל מה ששיר פופ צריך – טקסט חדור אמונה, בתים שהאנרגיה בהם מתגברת, פזמון סוחף שאי אפשר לעמוד בפניו ואפילו פינאלה דרמטית. איזו קלאסה.

המפד"ל לימינך

איזה להיט זה היה! מחצרות חב"ד היישר לתעמולת הבחירות של הציונות הדתית לאומית ששינתה את עורה; קצת לפני יציאת "הרבי ג'ו כפרה" של טיפקס, שעשה שימוש באותו ניגון יהודי, הטריף הג'ינגל של המפדל את המדינה וגרם לכולם – חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים – לזמזם ביחד עם דני בסן בקצב "או או או או/ איי איי איי איי".

ש"ס מחזירה עטרה ליושנה

ב-1992 הג'ינגל הזה נשמע כמו קוריוז, אבל העתיד לימד שש"ס הקדימו את זמנם בהבנה המוזיקלית עם קטע מוזיקלי משופע בטרומבונים, חצוצרות וקלרינטים ומקצבי מארש בסגנון ביירות ובכיף היה יכול להיכנס לפסקול של קוסטריצה. ולא נתקטנן ונאמר שזה קצת מצחיק שמפלגה מזרחית שטוענת לקיפוח מצד האשכנזים עושה שימוש בג'ינגל מזרח אירופאי, כן?

מפלגת חוק הטבע

מלחמה? התכנסות? זכות השיבה? עזבו אתכם משטויות – מדיטציה ותעופה יוגית הן הפתרון לכל הבעיות במזרח התיכון. אל המסר המאוד ברור הזה, שלא משתמע לשני פנים, הוסיפו גם פזמון מדבק: "אני מצביע ים, כולנו מצביעים ים, מפלגת חוק הטבע." בסוף זה לא כל כך הצליח

פרס מיוחד על תסריט: חד"ש

אמנם אין כאן ג'ינגל של ממש, אבל חייבים לתת כאן מחמאה למערכון סאטירי עם כתיבה מושחזת, פרייזים מוצלחים ומשחק מדויק. עובדה שה"קליל קליל" הזה, שכולם כבר שכחו מאיפה הגיע, השאר איתנו עד היום.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2009

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully