וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזמורת האנדלוסית: היזהרו מחיקויים

עינב שיף

10.2.2009 / 14:21

הנהלת התזמורת הודיעה כי הניסיון להציג את התזמורת החדשה כ"תזמורת המקורית" הוא "נלוז ושקרי"

היום הודיעה הנהלת התזמורת האנדלוסית באשדוד כי היא מברכת על צעדם האחרון של הנגנים, שכלל הקמת התזמורת האנדלוסית החדשה. עם זאת הצהירה ההנהלה כי זוהי אינה התזמורת האנדלוסית המקורית וכל ניסיון לעשות אחרת הוא "נלוז ושקרי".

"הנהלת התזמורת שמחה כי נבחרי הציבור רואים לנגד עיניהם את התעמולה המתלהמת של ההסתדרות", אמר יושב ראש התזמורת באשדוד, מיכאל בן ישי. "הציבור יתמוך בתזמורת החדשה של ההסתדרות רק אם ראשיה ונגניה יוכיחו יושרה ויעמידו את עצמם למבחן האמיתי - איך להקים ולנהל תזמורת איכותית שמתמקדת במוזיקה ובתרומה לתרבות האנדלוסית, ולא בהרס ובגרימת נזק לכלל המוזיקה היקרה הזו". עוד הוסיף בן ישי כי "ציבור שוחרי התרבות האנדלוסית בפרט, והתרבות בכלל, סולד מאלה המתייחסים אליו כאל בעל דעה קדומה – מצד אחד מנסים להסית אותו, ומהצד השני מחזרים אחריו". גורמים בהנהלת התזמורת מוסיפים כי "התזמורת החדשה שהוקמה בימים האחרונים אינה התזמורת האנדלוסית המקורית, וכל ניסיון להציג אותה ככזו נועד להטעות את הציבור".

הודעת ההנהלה של התזמורת האנדלוסית באשדוד מגיעה לאחר שנגני התזמורת, שפוטרו בעקבות צעדי השביתה בהם נקטו, הודיעו בשבוע שעבר על הקמת תזמורת אנדלוסית חדשה. וועד העובדים של התזמורת החדשה מסר בתגובה כי "לאור פיטורי העובדים והנגנים לא נותרה הברירה אלא להמשיך לנגן על במות התרבות בישראל וההתארגנות הראשונית מחויבת המציאות. זהו רצף טבעי של נגינה והכרה ע"י משרד התרבות כי זוהי התזמורת האנדלוסית המקורית ולא אחרת. אלו הם הנגנים והאומנים שקיבלו ציון איכות טוב מאד מטעם משרד התרבות , אלו הם הנגנים שביצעו מאות קונצרטים בשנים האחרונות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ולא פעם ייצגו את תרבות ישראל בכבוד רב בחו"ל. שוחרי המוזיקה האנדלוסית יודעים ומוקירים את נגני התזמורת ועובדיה, שזכו בפרס ישראל ששותפים לו כל העובדים והנגנים בתזמורת".

מהסתדרות העובדים נמסר בתגובה: "אם התזמורת האנדלוסית היתה כל כך חשובה למקימיה ולעיר אשדוד, חבל שהם לא הסכימו להגיע להידברות עם הנגנים והעובדים בכדי לשלם להם את שכרם כחוק במסגרת הסכם קיבוצי, אלא בחרו באופן חד צדדי לפטר את הנגנים והעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully