וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך ארץ: המערכון הקיצוני

ניב הדס

11.2.2009 / 2:51

הפריצות של "ארץ נהדרת" בתוך ליל שידורים של פטפוטים מיותרים הוציאו כמה רגעים מבריקים ומערכון אחד קיצוני במיוחד. ניב הדס קואליציוני

חבל מאוד שבמקום פטפטת הספקולציות לא ראינו בליל הבחירות עוד קצת מערכונים של "ארץ נהדרת". לפני שבוע דיברתי כאן על האילוצים שעומדים בפני מי שמהווה מגרפת רייטינג לזכיין שלה, ומונעים ממנה לא פעם להבריק. אמש, עם פריצות ממוקדות מדויקות בתוך השידור של ערוץ 2, ללא הצורך לסחוב דקות אוויר מיותרות, אפשר היה להיווכח בדיוק למה הכוונה.

הנוכחות של מינה צמח היתה צפויה והרמזים המיניים שהיא פיזרה היו מוצלחים, החיקוי המפתיע של עמית סגל היה שיחוק אמיתי ("אמרת משהו גס") והמדגם של הפילוסים הזכיר את המפגש המוצלח הקודם של קיציס עם הפילוסים אחרי הניצחון של נבחרת ישראל על אסטוניה. לעומת זאת על החזרה של פואד - הברקה של ממש שהחזיקה בדיוק תכנית אחת - וצוויץ הציפור היה אפשר לוותר.

אם יש אלמנטים שתמיד, ללא יוצא מן הכלל, מרימים את "ארץ" גם ברגעים הפחות החזקים, אלו הם שימת הלב לפרטים הקטנים ביותר, ההשקעה באביזרים ואיכות ההפקה. אלו ניכרו היטב בשיר ראשי הממשלה, שהיה כתוב ומבוצע לעילא, על אף שלא היה מצחיק נורא, ואולי זו היתה הסמיכות שלו לסצינה הקורעת של הערב - רונדו הקפיצות המשונה שהגיע ממטה קדימה אחרי תוצאות המדגם.

אותה השקעה ניכרה היטב גם בהכרזת הניצחון של אביגדור ליברמן. זה היה אחד המערכונים הכי קיצוניים של "ארץ נהדרת" אי פעם, ובדיוק בזכות המרכיבים הללו: ה"אמפריאל דת' מארץ'" ששמור לדארת' ויידר והושמע ברקע, הכובעים של הצי הרוסי של שומרי הראש, המגפיים, השימוש בכלבים, העובדה הפעוטה והלכאורה זניחה שלכלבים היו מחסומי פה, המשחקים עם התאורה, המוזיקה ברקע בזמן הנאום; כל אלו הצטרפו למחוות של היד המשתיקה (שלא השאירו מקום לדמיון), הלוגו של הבית היהודי שהזכיר נשר מפורסם מההיסטוריה של המאה ה-20 ולטקסט הנוקב והמצחיק.

גם הנאום המשותף של ביבי ולבני היה מתוזמן היטב וכתוב נהדר עם ההבדלים בניואנסים שבינו לבינה. מעבר לכך, הוא גם חזה את העתיד. הנאום של ברק המשיך את סדרת הנאומים שלו מהמלחמה, ובסך הכל, למרות שלא היה איזה שוס, בטח לא כשהוא עמד בפני עצמו, די שיקף את התמונה העגומה של מפלגת העבודה.

לסיום, אני רוצה לומר מילה טובה לדודו ארז, שהפינה שלו שודרה אחרי 2 בלילה, כמין סיום לכל התכנית המעט מוזרה הזו (לא יפתיע אותי לגלות שהרבה מערכונים מתוכננים לא שודרו). זה לא שהמשאל השבועי שלו היה שונה מזה של שבוע שעבר או זה שלפניו, אלא הניתוק שלו מהתכנית שהפך אותו להגיוני יותר. המסקנה היא ש"ארץ נהדרת בוחרת" צריכה להיות פינה שבועית בחדשות (נניח ביומן שישי או חדשות השבת ובחסות "ארץ נהדרת"). זה יחדד אותה, ייתן לה קונטקסט הומוגני יותר ויעשה לה רק טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully