וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המחאה: "לגור על החולות" תוצג בבלגיה

עינב שיף

14.2.2009 / 18:31

סצנת הארכיטקטורה הבלגית התגייסה למען התערוכה הישראלית, שהיתה בסכנת ביטול בשל פעולות צה"ל בעזה

התערוכה "לגור על החולות" תוצג במרכז לתרבות וארכיטקטורה (CIVA) בבריסל החל מה– 31 במרץ. זאת, לאחר שהמרכז ניסה לבטל את הצגתה בשל פעולות צה"ל בעזה.

התערוכה תימשך עד סוף מאי ולאחר מכן תמשיך את מסעה באירופה. לוואלה! תרבות נודע כי המורים לארכיטקטורה של בית ספר La Cambre, שהיה שותף לרעיון קיום התערוכה במרכז, איימו להתפטר בעקבות החרם של CIVA. "זה מאד משמח", אמרה הערב לוואלה! תרבות אוצרת התערוכה, האדריכלית ניצה סמוק. "שאלנו את עצמנו אם גם אצלנו מחאה של מורים משפיעה על קיום של אירוע תרבותי. זה מאד משמח"

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! תרבות כי התערוכה עומדת בסכנת ביטול, לאחר שמועצת של המנהלים של המרכז החליטה להשעות את קיום התערוכה, בשל המלחמה בעזה. ההחלטה עוררה הדים רבים בסצנת האמנות הבלגית, שהביאה גם לפעולות מחאה שונות. בין השאר, חתמו 50 ארכיטקטים בלגים על עצומה הקוראת לקיים את התערוכה ולהפריד בין האמנות לפוליטיקה.

"עכשיו אני בכלל לא רוצה להציג שם, גם אם יבקשו ממני", אמרה אז סמוק. "זו תערוכה אריכטקטונית ותרבותית טהורה, ללא קשר לפוליטיקה. אין לי עניין להציג אצל מי שמערבב בין השניים". הערב אמרה סמוק: "אני עדיין מרגישה שאין לי חשק להציג שם, אך ההיבט הפוליטי מאד חשוב. בנוסף, ואתה לא יכול לאכזב קבוצת אנשים שנלחמה בשבילך, בלי שהם מכירים אותך בכלל. זה מאד לא תרבותי שלא להציג בגלל זה. שמנו את זה מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully