וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מרגלית למפעל חיים ליעקב בודו: "אני רואה בזה שליחות"

עינב שיף

17.2.2009 / 0:34

השחקן היידי האגדי התרגש כששמע על קבלת הפרס, שיוענק לו בטקס פרסי התיאטרון הישראלי באפריל. "בארץ, אם אין לך אויבים, אתה לא יכול להצליח"

השחקן יעקב בודו יזכה בפרס מפעל חיים על שם מאיר מרגלית. הפרס יוענק לבודו בטקס חלקות פרסי התיאטרון הישראלי, שיתקיים ב– 3 באפריל במשכן החדש לאמנויות הבמה בבאר שבע.

בודו בן ה-73 הוא מחשובי שחקני התיאטרון בישראל, אשר בלט בקידום התרבות היידית בישראל. בודו זכה בעבר בפרס קרן אדית וישראל פולק לשנת 1999 ופרס קרן לרנר ליידיש לשנת 2000. בנימוקי חבר השופטים, שכלל את אנשי התיאטרון גד קינר , שמוליק עומר ואורי עופר נכתב על בודו כי הוא " אחד מאמני הבמה הרבגוניים בישראל" ו"אדם שהיה מעורב בעשייה בכל התיאטרונים בארץ, אחת מן הדמויות המרכזיות שפיתחו בארץ את תיאטרון היידיש ואת התרבות היידית".

"אני מרגיש גאווה גדולה", אמר בודו הערב לוואלה! תרבות "אחרי יותר מ- 50 שנים על הבמה המקצועית, סוף סוף מישהו נזכר שקיים יעקב בודו, אבל סתם, זו בדיחה פולנית. אני גאה להיות מחזיק התרבות היידית בישראל, אני רואה בזה שליחות ועם כל המשפטים הבומבסטיים, זה עדיין ככה. אני עברתי מעברית ליידיש לפני 25 שנים, כשכל החברים שלי אמרו שהיידיש מתה. בשביס-זינגר, שזכה בפרס נובל, אמר אז שהיידיש גוססת 500 שנים והיא תמשיך לגסוס עוד 500 שנים. אני מקווה שאוכל להמשיך עם היידיש עוד 25 שנים, אם רק אלוהים ייתן לי בריאות וכוח".

אתה מרגיש שהתמיכה הציבורית בתרבות היידית מספיקה כיום?

"כן, אבל זה עדיין לא מספיק, אנחנו לוחמים. אנחנו מקבלים תמיכות, אבל שורדים כמו כל התיאטראות. המצחיק הוא שבחוץ לארץ מקבלים את התיאטרון יותר טוב מאשר המוסדות בארץ. הפסטיבלים בכל העולם עושים שבוע של תרבות היידיש ומזמינים תיאטרון, לא עושים את זה בלעדינו. בארץ קשה מאד לפרגן ואם אין לך אויבים, אתה לא יכול להצליח"

מרומניה - לגיבור תרבות היידיש

בודו נולד בשנת 1936 ברומניה ועלה לישראל בשנת 1950. בשנת1951 התגייס בודו לצה"ל והיה בין מקימי הלהקות הצבאיות, כששיחק ופיקד על להקת פיקוד צפון. לאחר מכן פנה בודו לעולם התיאטרון והקולנוע, בשניהם הותיר חותם עז. בודו שיחק בלהיטי תיאטרון כגון "מוישה וונטילטור", "צו זינגען און צו לאכן" ("לשיר ולצחוק"), "דז'גאן ושומאכר לנצח" ובסרטים כגון "ארבינקא" על פי אפרים קישון, "השועל בלול התרנגולות", "סלאח שבתי", "אף מילה למורגנשטרן" ועוד. בשנת 1992 הצטרף בודו לתיאטרון ה"יידשפיל", בתוכו הגשים את חלומו הישן – העלאת תוכנית יחיד ביידיש, "אליין איז די נשמה ריין" ("לבד נשמתך טהורה").

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב בודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully