וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר הישראלי לאירוויזיון - בעברית, אנגלית וערבית

עינב שיף

18.2.2009 / 17:09

גיל דור הפיק מוזיקלית ארבעה שירים לאחינועם ניני ומירה עוואד, כולם מושרים בשלוש שפות. ההכרזה על השיר הנבחר: ב-2 במרץ

השיר שייצג את ישראל באירוויזיון יוכרז ביום ב', ה-2 במרץ במשדר מיוחד בערוץ הראשון בהנחיית עדן הראל. אחינועם ניני ומירה עוואד, שנבחרו לייצג את ישראל באירוויזיון 2009, יבצעו במשדר ארבעה שירים, "בואי לרקוד איתי", "עינייך", "יש ימים" ו"כל שניה". כל השירים הופקו מוזיקלית על ידי גיל דור והם מבוצעים בערבית, עברית ואנגלית, כך שלראשונה ייצג את ישראל שיר המושר בשלוש שפות. חשיפת השירים תיעשה לראשונה ברשת ג' בתאריך ה–24 בפברואר, בתוכנית בהנחיית אבי אתגר.

החל מחשיפת השירים ועד המשדר, יוכלו הצופים, המאזינים והגולשים להצביע עבור השיר המועדף עליהם. בתהליך הבחירה תשתתף גם וועדה מטעם רשות השידור. תחרות האירוויזיון תיערך במוסקבה בשני שלבים, חצי גמר וגמר. ב–12 במאי יתקיים חצי הגמר הראשון, בו תשתתף ישראל, ב–14 ייערך חצי הגמר השני ואילו ב –16 במאי יתקיים הגמר.

הבחירה באחינועם ניני ובמירה עוואד הביאה למחאה חריפה של אנשי רוח ויוצרים ערבים-ישראלים, אשר ביקשו מעוואד שלא לייצג את ישראל בתחרות. בנוסף, הביעו אותה קבוצה מחאה חריפה כנגד הופעה מתוככנת של השתיים באירוע התרמה למען פצועי עזה שהתקיים מיד לאחר המלחמה בעזה, בשל עמדותיה של ניני. בתגובה, החליטו ניני ועוואד לבטל את הופעתן המתוכננת באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully