וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאפי שולטת בבריטס

עינב שיף

19.2.2009 / 0:45

הזמרת הוולשית השתלטה על טקס הפרסים היוקרתי של תעשיית המוזיקה הבריטית. ערב מוצלח גם לקינגז אוף ליאון ואכזבה קשה לקולדפליי

הזמרת דאפי היא הזוכה הגדולה של טקס פרסי הבריטס שנערך הערב בלונדון בהנחיית קיילי מינוג, מת'יו הום וג'יימס קורדן.
הכוכבת הוולשית בת ה-24, שהוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה "Rockferry", זכתה בשלושה פרסים מתוך הארבע להם היתה מועמדת, והם פרס "אמנית הסולו הבריטית הטובה ביותר", "פריצת הדרך של השנה" ו"אלבום השנה" .

קינגז אוף ליאון לקחו את הדאבל עם פרס "הלהקה הבינלאומית הטובה ביותר" ו"האלבום הבינלאומי הטוב ביותר" על אלבומם הרביעי, "Only By The Night". שני הפרסים הללו, שהשאירו מאחור הרכבים כמו MGMT, משלימים עשרה ימים נפלאים עבור ההרכב האמריקני, שהצליח לזכות גם בגראמי אחד על הלהיט "Sex On Fire".

בשאר הקטגוריות לא נרשמו דומיננטיות של אמן זה או אחר, אך ללהקת קולדפליי נרשמה אכזבה קשה: כריס מרטין והחברים לא זכו באף פרס מתוך הארבעה להם היו מועמדים וזאת לאחר שדווקא בגראמי גרפו את כל הקופה. את תואר "הלהקה הבריטית של השנה" לקחה זוכת פרס המרקורי, Elbow, ואילו את פרס "המופע הבריטי הטוב ביותר" לקחה אגדת המטאל איירון מיידן. קולדפליי אף הפסידה את פרס סינגל השנה ל-Girls Aloud עם השיר "The Promise" ואת אלבום השנה לדאפי, שהצליחה להביס את רדיוהד, הטינג טינגז ו-Elbow.

בקטגוריות בולטות אחרות, זכה פול וולר המתקמבק בפרס "אמן הסולו הבריטי הטוב ביותר של השנה". מועמדותו של וולר הפכה לנושא החם בטקס השנה, לאחר שעלייה חדה במספר ההימורים על זכייתו של סולן הג'אם לשעבר, הביאה לביטול כלל ההימורים על הזוכים בטקס, מחשש שרשימת הזוכים דלפה. קנייה ווסט זכה בפרס המקביל בקטגוריה הבינלאומית, ושעשע את הקהל בנאום מצולם בוידאו שבו השווה את עצמו לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. קייטי פרי זכתה בתואר "אמנית הסולו הבינלאומית הטובה ביותר".

בשתי קטגוריות שזוכיהן הוכרזו מראש, הוענק פרס המבקרים להרכב המבטיח Florence And The Machine ואילו הרגע המרגש של הערב היה בעת הענקת פרס על תרומה יוצאת דופן למוזיקה שניתן להרכב פט שופ בויז. הלהקה הוצגה על ידי ברנדון פלאוורס, סולן להקת הקילרז, שסיפר כי בגיל 13 נותר לו כסף רק לאלבום אחד והוא התלבט בין הסמיתס לפט שופ בויז - ובסוף בחר בהרכב של כריס לואו וניל טננט. השניים, העתידים להוציא אלבום חדש בקרוב (הסינגל הראשון מתוכו, "Love etc" כבר שוחרר), פצחו במחרוזת של שיריהם וביצעו בין השאר את "Suburbia", "You Need Love", "Go West" והקאבר המפורסם ל- "Always On My Mind" של אלביס. לאחר מכן הצטרפה לבמה ליידי גאגא, שהחליפה את דאסטי ספרינגפילד בביצוע הדואט "What Have I Done To Deserve This". לאחר מכן הצטרף אליהם פלאוורס עצמו והשלושה ביצעו את "It's A Sin". טננט ולואו סיימו את השרשרת עם הסינגל הראשון שלהם אי פעם, "West End Girls" משנת 1984.

הבריטס - היסטוריה

טקס פרסי הבריטס נחשב לטקס הפרסים הבריטי החשוב ביותר. הטקס נערך החל משנת 1977 וזוכים בו האמנים אשר זכו למירב קולותיהם של כ - 1,000 פעילים בולטים בתעשיית המוזיקה הבריטית, ביניהם מפיקים, אמרגנים, מנהלים, עיתונאים, מבקרים ועוד. הטקס היווה בעבר פלטפורמה לתקריות מביכות, כגון פריצתו לבמה של ג'ארוויס קוקר, סולן להקת פאלפ בשנת 1996, במחאה על הופעתו של מייקל ג'קסון באותה שנה.

רשימת הזוכים - הקטגוריות הבריטיות

האמנית הבריטית הטובה ביותר: דאפי

האמן הבריטי הטוב של השנה: פול וולר

ההרכב הבריטי הטוב של השנה: Elbow

פריצת הדרך של השנה: דאפי

המופע הבריטי הטוב ביותר של השנה: איירון מיידן

האלבום הבריטי של השנה: דאפי - "Rockferry"

סינגל השנה: "Girls Aloud - "The Promise

בחירת המבקרים: Florence And The Machine

פרס על תרומה יוצאת דופן למוזיקה: פט שופ בויז

רשימת הזוכים - הקטגוריות הבינלאומיות

האמן הבינלאומי הטוב ביותר: קנייה ווסט

האמנית הבינלאומית הטובה ביותר: קייטי פרי

הלהקה הבינלאומית הטובה ביותר: קינגז אוף ליאון

האלבום הבינלאומי הטוב ביותר: קינגז אוף ליאון - Only By" The Night"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully