וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי ממשיך להפסיד

עינב שיף

19.2.2009 / 6:41

בית המשפט העליון של קליפורניה דחה את בקשתו של הבמאי לסגירת התיק הפלילי נגדו, בטענה כי לעבריין נמלט אין יכולת לטעון לחפותו

נדחתה על הסף בקשתו של רומן פולנסקי לסגירת התיק הפלילי נגדו. בית המשפט העליון של קליפורניה פסק ביום שלישי כי לבקשתו של פולנסקי אין זכות עמידה בבית המשפט, בשל מעמד העבריין הנמלט של הבמאי זוכה האוסקר. עם זאת, הותיר השופט פטר אסיפנוזה פתח לדיון בבקשה של פולנסקי, באם יגיע לארצות הברית עד לתאריך ה–7 במאי. בנוסף, אמר השופט כי ייתכן וחלק מטענותיו של פולנסקי בסרט הדוקומנטרי שנעשה עליו בשנת 2008 נכונות פולנסקי גורס במהלך הסרט כי נעשה לו עוול בהליך המשפטי לפני 30 שנים, כשהשופט שדן בתיקו הודרך על ידי התובע באופן לא חוקי. "קשה שלא להודות כי כמה מההליכים שהוצגו היו לא תקינים", אמר השופט אספינוזה בהחלטתו, אך כאמור – סירב לבטל את התיק בטרם יתייצב פולנסקי אל אדמת ארצות הברית.

פרשת רומן פולנסקי נמשכת מזה 30 שנים. פולנסקי בן ה-75 הואשם אז בעבירות מין כלפי קטינה ונמלט מארצות הברית לאחר שהאמין כי הוא עומד להישלח לכלא. מאז, נאבק פולנסקי על חפותו ואף זכה לתמיכה מסמנת'ה גיימר, הקטינה שבגינה תיק פולנסקי עדיין פתוח. גיימר ביקשה לבטל את ההליכים נגד הבמאי, בטענה כי התקדמה בחייה ואינה רוצה לשוב למקרה. למרות זאת, בקשותיו המשפטיות של פולנסקי נדחות שוב ושוב בשנים האחרונות, ביניהן בקשתו לפסול את בית הדין המחוזי של קליפורניה מלדון בעניינו וגם בקשתו האחרונה – לביטול התיק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully