וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים יוצאים לסיבוב הופעות אקוסטי

19.2.2009 / 20:05

היהודים מתנתקים מהחשמל ועוברים לאקוסטיות - הזדמנות מצוינת להקרין לכם בבכורה את "באוויר", מתוך המופע משנת 2004 וגם לשוחח עם תום פטרובר על דא ועל הא

יח"צ - חד פעמי

היהודים יוצאת לסיבוב הופעות אקוסטי ברחבי הארץ. חמש שנים אחרי הופעת האנפלאגד בהיכל התרבות בתל אביב (שגם הוקלטה ויצאה על גבי דיסק כפול שהגיע למעמד אלבום זהב), ייצאו פטרובר, שחף והחברים ל- 6 הופעות שייערכו בהיכלי תרבות בלבד, בין השאר בראשון לציון, יגור, תל אביב, הרצליה, באר שבע ועוד. לפני כן, יתקיימו שתי הופעות השקה של הסיבוב בזאפה בתל אביב, ב- 2 וב- 3 במרץ.

"הגענו לזה אחרי אחד ממופעי חצות שלנו בבארבי בתל אביב", סיפר תום פטרובר, סולן הלהקה לוואלה! תרבות. "במופעים האלו עשינו בכל פעם משהו אחר, פעם אחת התחשק לנו לעשות חצי מופע אנפלאגד ומאד התלהבנו מזה. פתאום הבנו שעברו חמש שנים מאז הפעם הקודמת, שבה גם מאד התרגשנו כי כיווצנו הכל לאירוע אחד, גם קיצצנו חלק מהשירים וגם הוצאנו אלבום שלם מאז. חשבנו על זה והחלטנו שהגיע הזמן"

באנפלאגד הקודם זכור לי שנורא התרגשתם. זה נראה כאילו רציתם לקום מהכיסא, לתפוס את החשמליות ולהתחרע.

"אני לא מסכים איתך, כי אתה לא רגיל לאנרגיות שלנו. נכון שמאד התרגשנו אז, כי הערב היה חד פעמי והכל התנקז אליו. מבחינתנו, זו הופעה אחרת לגמרי: הקהל מקבל הכל בכלים אקוסטיים, אפשר לשמוע את ההרמוניות שלנו. זה הולך להיות שונה לגמרי".

אתם כבר מזמן לא במעמד האנדרדוג, אתם מתרגלים לעניין הקבוע שיש בכם?

"אנחנו לא מתרגלים לזה. אני חושב שאנחנו מנסים לעשות דברים שירגשו אותנו, כי כאמן - אם הדרייב שלך נעלם, אל תצפה שהקהל יפספס את זה. לכן אנחנו חייבים לעשות מה שמרגש אותנו ומדליק אותנו, בטח אחרי 14 שנים של הופעות".

אגב 14 שנים, מה השתנה ביהודים כפרפורמרים?

"הניסיון שאתה מקבל מלעמוד על במה הוא לא משהו שאתה מרגיש, אלא מצטבר ונמצא בתוכך. אתה לומד מההופעות הלא טובות שעשינו ועשינו המון הופעות לא טובות, אתה לומד מדברים שאתה לא אמור לעשות. פעם הייתי כל כך כן על הבמה, שכשהיינו מבצעים שיר שהרגשנו שהוא לא טוב, הייתי עומד בלוגוס וצועק לקהל "טוב, עשינו שיר לא טוב, לא נורא". החברה מהלהקה היו אומרים לי "אתה יודע, אתה לא חייב להגיד את זה. למדתי גם לשתוק בהופעות"

האינטראקציה שלכם עם הקהל מאד מיוחדת ואינטנסיבית. אתה עדיין מפחד שלא יבואו אנשים להופעה?

"בנושא של הקהל אני אף פעם לא בטוח, אני אף פעם לא אהיה בטוח. אנשים חושבים שאני צוחק, אבל עבורי, זה שמגיע קהל זה עדיין קטע, כי אתה אף פעם לא יודע מה יהיה"

הקהל שלכם מגיב בהיסטריה לכל הופעה, עבורו כל דבר שלכם הוא היסטריה. הפחד עדיין רציני?

"אם אתה אומר שזה ככה, זה החלום הגדול ביותר שאמן יכול להגשים. אם אתה מתאר התרגשות וכו', הקהל צריך לדעת שמה שהם עוברים – גם אנחנו עוברים. אנחנו מתרגשים לפני הופעות, זה לא יום רגיל בשבילנו"

זה נראה כאילו הפקפוק שלך נעשה במטרה להתרחק מהאינטנסיביות של הקהל

"אני לא מנסה להרחיק את עצמי מהיסטריה של קהל, אני מנסה להרחיק את עצמי מאגו טריפ. אני חושב שלנבור באיך אנשים חושבים. עדיף להתעסק במה שאתה עוסק ולנסות לעשות אמנות הכי טוב שאנחנו יכולים ולא להתברבר ב"אוהבים אותי", זה ממש אסור. בעיני זה נורא. האמנות שלך הוא קודם כל בגלל מי שאתה. אני מפחד ותמיד פחדתי מהאגוטריפ. לכן אני עדיין פוחד שלא יבואו אנשים להופעה"

  • עוד באותו נושא:
  • היהודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully