וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזה התוקף את פעולות צה"ל בעזה יגיע מלונדון לניו יורק

עינב שיף

20.2.2009 / 17:59

"Seven Jewish Children: A Play for Gaza" של קאריל צ'רצ'יל עורר סערה בלונדון ויעשה את אותו הדבר גם באוף-ברודווי של ניו יורק

המחזה מעורר המחלוקת “Seven Jewish Children: A Play for Gaza”, העוסק במשפחה ישראלית חסרת לב המעוניינת במחיקתו של העם הפלסטיני, יוצג ככל הנראה גם בניו יורק. הניו יורק טיימס מדווח כי ה - New York Theater Workshop מעוניין להפיק את היצירה האחרונה של המחזאית הוותיקה קאריל צ'רצ'יל, העוסק במשפחה יהודית חסרת לב הגורסת כי "לא יהיה אכפת לנו אם נמחק אותם", לשון המחזה, אותו העלתה צ'רצ'יל להורדה מלאה ברשת.

המחזה שירוץ בתיאטרון ה - Royal Court Theatre בלונדון עד ליום שבת הקרוב, מעורר סערה בקרב הקהילה היהודית בעיר. למעלה מ - 60 יוצרים, רבנים ואנשי רוח מהקהילה היהודית, ביניהם התסריטאי זוכה האוסקר רונלד הארווד ("הפסנתרן") והשחקנית טרייסי אן אוברמן ("איסט אנדרס") פרסמו מכתב מחאה חריף כנגד ההצגה, ובו הם מוחים נגד ההצגה ה"לא נכונה מבחינה היסטורית" והעמדה ה"אנטי ישראלית" המוצגת בו.


כעת, תיאטרון האוף ברודווי המפורסם מניו יורק שוקל להעלות גם הוא את המחזה. זו לא תהיה הפעם הראשונה בה התיאטרון מסתבך בהפקה המבקרת באופן חריף את ישראל: בשנת 2006 בחר התיאטרון להעלות את ההפקה הלונדונית "My Name Is Rachel Corrie", המבוסס על חוויותיה של פעילת השלום האמריקנית בתנועת הסולידריות הבינלאומית שנהרגה בשנת 2003 על ידי דחפור של צה"ל, בזמן שהפגינה במחאה על הריסת בית בעזה.

אז, החליט מנהלו האמנותי של התיאטרון, ג'יימס ניקולה לבטל את העלאת המחזה לאחר שיחות עם "מנהיגים דתיים", שלא נקב בשמם. מהלכו של ניקולה עורר עליו זעם בקהילת התיאטרון באנגליה, שכינתה את הצעד "צנזורה" ואף הביאה למחאה של המחזאי המנוח הרולד פינטר והשחקנית ונסה רדגרייב. מקורבים לניקולה אמרו לטיימס כי הוא אכן מעוניין בהפקת המחזה של צ'רצ'יל, בתקווה שלא יעורר מחאה רבה מדי. עם זאת ציינו, כי מחאה שכזו עלולה להשפיע על החלטתו.

בתגובה רשמית של התיאטרון נאמר כי "התיאטרון הפיק בעבר שישה מחזות של קאריל צ'רצ'יל ובכל פעם שמיס צ'רצ'יל מנסה לעניין אותנו בעבודה שלה – אנחנו בהחלט מתעניינים". כעת, נותר רק לחכות לתגובת הקהילה היהודית של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully