וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו לא טרגדיה בכלל"

23.2.2009 / 6:07

ארי פולמן לא לוקח קשה את ההפסד באוסקר. "אני מוצא את עצמי כל הערב מנחם אנשים שבכלל לא קשורים לסרט", הוא אומר לוואלה! תרבות

בניגוד לציפיות ולהימורים ברשת, "ואלס עם באשיר" לא זכה בקטגורית הסרט הזר. סרטו של ארי פולמן הפסיד את הפסלון המוזהב ל"פרידות" היפני - בחירה שהפתיעה את הקהל באולם.

"זו לא טרגדיה בכלל", אמר הבוקר ארי פולמן לוואלה! תרבות. "אני מוצא את עצמי כל הערב מנחם אנשים שבכלל לא קשורים לסרט. היתה לי תחושה חזקה על היפני הזה, אמרתי את זה לכולם ברגע שראיתי אותו. זה סרט קלאסי לאקדמיה וסרט קלאסי למבוגרים. אני לא חושב שזה פוליטי, ממש לא. אנחנו צריכים לזכור ש'באשיר' הוא גם דוקומנטרי וגם מצוייר ובשבילו להגיע לאן שהגיע זה המון. זה שזכינו בכל הפרסים גם לא עזר".

דמיינת את רגע הזכייה?

"אף אחד לא מגיע לכזה מעמד אם הוא לא מדמיין. אתה לא יכול לעבור את כל הטלטלה הזו בלי להאמין".

מי לקח את זה הכי קשה?

"האנשים מ'סוני', גם בגלל הקטע הכספי וגם בגלל שהם היו בטוחים בזכייה. בצוות, אני יכול להגיד בכנות, כבר דיברנו על הסרט הבא".

המאייר הראשי של "ואלס", דוד פולונסקי אמר הבוקר לוואלה! תרבות: "אני מבואס, אבל היה אחלה טקס. זה אותו הסיפור שהיה בפסטיבל קאן, הרבה בילד אפ ובסוף מפח נפש".

כבר דמיינת את הזכייה?

"התפקיד שלי זה להיות פסימי, כשראיתי קליפ אחד מהסרט היפני ידעתי שהם לוקחים. זה סרט שרק יצא ביפן, הוא כנראה טוב מאד והוא קלאסי לקהל הזה".


"אנחנו מאוכזבים, אבל לא נורא", אמר לוואלה! תרבות המאייר יוני גודמן, שנמצא בלוס אנג'לס עם צוות "ואלס עם באשיר". "שמע, קיבינימט, היית צריך לראות איך עשינו את הסרט הזה, כמה התחלנו בקטן. זה מאכזב, אבל עובר לנו. עכשיו הגענו לאיזו מסיבה, אנחנו מתרכזים בעיקר בלשתות, יש כאן אחלה דרינקים בחינם".

מה השלב הבא?

"אנחנו בעיקר רוצים להתחיל את הסרט הבא. היה מאד מגניב אם היינו זוכים באוסקר, וזה היה בוסט לאגו והכל, אבל באמת לא נורא" .

אחרים בצוות לוקחים את זה אחרת?

"לא ממש. אני אומר שוב, היית צריך לראות איך התחלנו ולאן הגענו. אז לא זכינו באוסקר, אפשר לחשוב 'להפסיד באוסקר'. אני הולך להשתכר כמו מטורף עכשיו, להיות יותר שיכור ממה שאני כרגע".

הצלחה בינלאומית

ההפסד הלילה הוא סופו המאכזב של המסע של "ואלס עם באשיר" בעונת הפרסים הנוכחית, לאחר שמאז צאתו זכה בסדרת פרסים ותארים יוקרתיים, ביניהם "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס גלובוס הזהב, "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר" בטקס פרסי גילדת הכותבים, "הסרט הטוב ביותר של השנה" של איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי, "הסרט הזר הטוב ביותר" של איגוד מבקרי הקולנוע של לונדון, "הסרט התיעודי הטוב של השנה" מטעם איגוד במאי סרטי התעודה ובפרסים נוספים בטוקיו ובסרביה.

ארי פולמן, במאי הסרט, זכה בפרס "הבמאי הטוב ביותר בסרט דוקומנטרי" בטקס פרסי איגוד הבמאים האמריקאי ומקס ריכטר, מלחין המוזיקה המקורית בסרט, זכה בפרס האוסקר האירופאי שהתקיים בחודש דצמבר.

בנוסף לזכיות, התמודד "ואלס עם באשיר" על פרסים בטקסים יוקרתיים כגון האוסקר האירופאי, ה-BAFTA (האוסקר האנגלי), טקס פרסי האוסקר לסרטי אנימציה ופסטיבל קאן.

בישראל זכה "ואלס עם באשיר" ב– 6 פרסי אופיר (האוסקר הישראלי) בקטגוריות הסרט, התסריט, פס הקול, הבימוי העריכה והעיצוב האמנותי. בנוסף לכל אלו, הסרט יצא להקרנות מסחריות ברחבי העולם, כשבארצות הברית בלבד, הצליח הסרט לגרוף למעלה ממיליון דולר. מסביב לעולם הכנסותיו מוערכות בכ– 9.2 מיליון דולר, כשבישראל צפו בו למעלה ממאה אלף צופים.

אולי בפעם התשיעית

מלבד "ואלס", בעבר התמודדו שבעה סרטים ישראלים על פרס האוסקר: "בופור" של יוסף סידר, שהתמודד בשנה שעברה, "מאחורי הסורגים" של אורי ברבש שעשה זאת בשנת 1983, "מבצע יונתן" של מנחם גולן בשנת 1977, "הבית ברחוב שלוש" של משה מזרחי בשנת 1973, סרט נוסף של מזרחי, "אני אוהב אותך רוזה" בשנת 1972, "השוטר אזולאי" של אפרים קישון בשנת 1971 ו"סאלח שבתי", גם הוא של קישון, שהיה למועמד הישראלי הראשון בטקס היוקרתי בשנת 1966.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully