וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבר "גומורה" מודה ל"סופרנוס"

עינב שיף

24.2.2009 / 22:15

רוברטו סביאנו, מחבר רב המכר המצליח הגיע לישראל וסיפר על החיים תחת איום קבוע על חייו, על החוב לטוני סופרנו ועל הפשע המאורגן בישראל

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

רוברטו סביאנו, מחבר הספר "קאמורה" שעובד לסרט המצליח "גומורה", הגיע לישראל להקרנה מיוחדת של הסרט ומפגש עם קוראים וצופים. כמו בכל מקום בו ביקר בעולם, גם לישראל הגיע סביאנו כשהוא מלווה באבטחה צמודה, שכן מאז יצא הספר העוסק במאפיה של נאפולי, נמצא סביאנו תחת איומים כבדים על חייו. "בדרך כלל, כשאירופאים מגיעים לישראל הם מרגישים חסרי ביטחון, בגלל המצב הביטחוני", אמר סביאנו במסיבת העיתונאים. "כאן, בגלל האבטחה שיודעת לתת אוויר, אני דווקא מרגיש חופשי".

בהמשך דבריו יצא הסופר האיטלקי בן ה-29 נגד ההצגה המעוותת של חיי הפשע בהוליווד. "אני מגיע מטריטוריה שבה יש בוס כמו טוני מונטנה מ'פני צלקת', שמנסה להעתיק גישות מסוימות לפעולה. הסרטים האמריקאים מנסים להראות את הצד הנוצץ, הם אף פעם לא מתרכזים בכספים וגם לא בקשיי החיים.

עם זאת, ציין סביאנו את השפעתה החיובית של "הסופרנוס" ולמעשה טען כי הוא חב לה חלק מהצלחת הספר והסרט. "אני חייב הרבה מאד ל'סופרנוס' כי הם אלו שהחלו להראות את הצדדים האמיתיים שיש במאפיה".

סביאנו סיפר כיצד נכנס לחנות ספרים בכדי לחתום על 'קאמורה' והמנחה הציגו כ'רוברטו סופרנו'. "אז הבנתי שהסופרנוס הם אלו שמייצגים את המאפיה של נאפולי, אפילו שהם מארצות הברית", אמר. לעומת זאת, יצא סביאנו נגד סרטיו של פרנסיס פורד קופולה (טרילוגיית "הסנדק"), שלדבריו, "לא מנסים לגלות את המכניזם מאחורי פעילות המאפיה, אלא מראים בעיקר את התוצאות, מבלי להראות את הדרך". לעומת קופולה, ציין סביאנו את הבמאי מרטין סקורסזה כמייצג נאמן של המכניזם של המאפיה ואף אמר כי לתמיכתו ב"גומורה" היה חלק גדול בהצלחת הסרט.

"סיכון גדול לחדירת הפשע המאורגן"

בנוגע לקשר בין ספרו לסרט "גומורה", גילה סביאנו כי נמנע מלהגיע לסט הצילומים, כיוון שלא רצה לחשוף את צוות הסרט לסכנה המלווה אותו. "אני הייתי המטרה", אמר סביאנו, "אני הייתי הטראבל-מייקר". בנוסף, אמר כי לא צפה את הצלחתו העצומה של הספר, שתורגם ל- 42 שפות ונמכר בקרוב לשלושה מיליון עותקים. "חשבנו שהספר יגיע לקהל אליטה", אמר סביאנו. "לא חשבנו על כזו הצלחה".

סביאנו הפתיע ואמר כי "ישראל היא אחת המדינות שנמצאות בסיכון הגדול ביותר לחדירת הפשע המאורגן הבינלאומי. ישראל הופכת לאחד המרכזים הבולטים ביותר בסחר בסמים סינתטיים. זה לא מקבל את תשומת הלב הנחוצה כיוון שישראל עסוקה בדברים אחרים". לאחר מכן הוסיף כי "ממעוף הציפור, שכונות דרום תל אביב מזכירות את נאפולי וזה לא נאמר בשביל הרומנטיקה".

לסיום, כשנשאל סביאנו האם שקל לעזוב את איטליה בשל האיומים על חייו, אמר סביאנו "כן, שקלתי את זה לא פעם. אבל לא המאפיה צריכים להחליט על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully