וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה הזמרת עליזה עזיקרי

עינב שיף

25.2.2009 / 10:25

הזמרת והשחקנית הלכה לעולמה בגיל 68 לאחר מאבק במחלה קשה. "יש לה מורשת אמיתית גדולה ויפה", אמרה בתה סאני

הזמרת והשחקנית עליזה עזיקרי מתה היום בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בגיל 68 לאחר מאבק במחלה קשה. "היא נאבקה במחלה יותר מהשנה האחרונה", מספרת סאני, בתה של עזיקרי ואריס סאן. "היא כל הזמן עסקה בדברים אחרים, היא לא רצתה להבין וגם אנחנו, זה תפס אותנו די בהפתעה. גם כשיודעים, חושבים שיש טיפול ועוד קצת ועוד קצת. היא הלכה כשהקרובים לה לצידה".

"יש לה מורשת אמנותית כל כך גדולה ויפה", הוסיפה עזיקרי. "הייתי רוצה שיזכרו ממנה את השירים, האהבה והיופי שלה. היא הייתה זמרת ענקית כל כך, אמא מקסימה וחמודה וחופשייה. פשוט, כבוד הוא לי שנולדתי לה".

הלוויתה של עזיקרי תתקיים מחר, אך טרם ידועים פרטים נוספים.

מ"קזבלן" ועד בום פם

עזיקרי, במקור מלל, ילידת מרוקו, עלתה לישראל בגיל 10. את שירותה הצבאי עשתה בלהקת גייסות השריון ולאחר מכן התפרסמה בעיקר בזכות מופעיה במועדונים של מוזיקה יוונית, שם גילה אותה הגיטריסט האגדי אריס סאן, עמו ניהלה רומן לאחר שנישאה לשחקן ניסים עזיקרי. עזיקרי התפרסמה בזכות להיטים כגון "נערה ממש אוצר" והופעתה בסרט "קזבלן" בתפקיד המפורסם של רוזה וביצעה בסרט את השיר "אתה נמצא ביפו".

בשנת 1968 עזבה עזיקרי את הארץ ועברה להתגורר בארצות הברית. לאחר שובה, התמקמה עזיקרי באילת. עזיקרי נפצעה בתאונת אופנוע ולאחריה חדלה להופיע. בשנת 1985 השתתפה עזיקרי באלבום של יהודה פוליקר, "עיניים שלי". בשנת 1989 חזרה עזיקרי לבמה, שם שרה את "כעת חיה" למילותיו של דודו ברק, שהתפרש כשיר ביוגרפי.

בסוף שנות התשעים שחררה חברת NMC את "שירים שאהבתי" ואת "נערה ממש אוצר", שהכילו לראשונה על גבי דיסק את השירים אותם ביצעה עזיקרי. בשנת 2005 ביצעה מחדש עם ההרכב בום פם את "נערה ממש אוצר", בהפקה מוזיקלית של ההרכב היונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully