וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קפטן: "לא הציעו לי לנהל את בית צבי"

עינב שיף

25.2.2009 / 13:00

הבמאי ומנהל המדיטק בחולון מכחיש כי יחליף את גרי בילו הוותיק, שהתפטר אמש מניהול בית הספר "בית צבי" לאחר 28 שנים. בינתיים, מעוררת ההתפטרות תגובות מעורבות בעולם התיאטרון

הבמאי משה קפטן מכחיש כי ימונה לתפקיד מנהל בית הספר למשחק "בית צבי", במקום גרי בילו, שהודיע על פרישתו אתמול בלילה. "לא נעשתה אליי פנייה בכלל", אמר קפטן לוואלה! תרבות. "הכל בכלל בגדר שמועה. רציתי להשאיר את תגובתי כ'אין תגובה', אבל חשוב לי להגיד את זה. אני מנהל המרכז האמנותי של מדיטק חולון וזה מה שאני עושה כרגע.

ואם תגיע אליך פנייה שכזו?

קפטן: "זה לא רלוונטי, כל עוד לא פנו. אני מעריך את גרי על פועלו, הוא איש תיאטרון יקר. הוא מורי ורבי, הוא האיש שפתח לי דלת בעולם התיאטרון, אני מאחל לו רק בהצלחה בכל אשר יילך".

השמועות על מינויו של קפטן הגיעו לאחר שגרי בילו הודיע על התפטרותו מתפקיד מנהל בית הספר "בית צבי" לאחר 28 שנים. התפטרותו של בילו באה על רקע סכסוך עם הוועד המנהל של המוסד הוותיק, אשר הוציא תחת שורותיו עשרות שחקנים ויוצרי תיאטרון כמו מיכל ינאי, יורם חטב, גיא לואל ורבים אחרים. בשנים האחרונות סבל המוסד מקיצוצים רבים בתקציבו ובקיצוץ תמיכתו של משרד התרבות.

"בתי הקברות מלאים באנשים שחשבו שאין להם תחליף"

בינתיים, עוררה התפטרותו של בילו תגובות מעורבות. "נו אז אמרת לו מזל טוב?", אמר יעקב אגמון לוואלה! תרבות. "בן אדם התפטר, צריך להגיד מזל טוב. כמי שהיה בעניין הזה, תמיד אמרתי שאני בעד רוטציה. כל חיי הייתי בעד רוטציה וקיימתי, אין כל סיבה שעכשיו יהיה משבר בתיאטרון הישראלי. ההיפך הוא הנכון. אין לי שום דבר נגד בילו ושום דבר בעדו. אני חושב שעשו שמה עבודה טובה מאד, אבל שוב, חייבת להיות רוטציה".

במאי התיאטרון עמרי ניצן אמר היום כי "קודם כל, גרי ניהל בית ספר בצורה מקצועית ועם הבנה פדגוגית בסטנדרטים גבוהים והשחקנים שיצאו מבית הספר, מעבר לכשרון הטבעי, התבשלו בשלוש שנות לימוד בבית הספר בצורה מקצועית והיו לבעלי מוסר עבודה גבוה ומוקפד עם אהבה לתיאטרון. גרי ידע לזהות כשרונות ולטפח אותם".

"גרי פיתח את בית הספר כך שנוצר בו, מה שאני כיניתי התיאטרון הלאומי של רמת גן", הוסיף ניצן. "במחשבה הפדגוגית, יש הרבה הבנה של אמנות ומקצוע המשחק שהיא לא נגמרת כשיוצאים מבית הספר. השחקן הטוב הוא במצב של התפתחות וגילוי עצמי והבשלה ופתיחת מנעד שלא נגמרת. אני מקווה שמי שלא ייבחר לתפקיד, כמנהל בית הספר, יידע לבנות את הגרסה שלו לניהול בית הספר. חבל שהוא הולך"

מיכל ינאי, בוגרת בית צבי תחת ניהולו של בילו סיפרה לוואלה! תרבות שבילו היה מנהל נהדר. "הוא מאד פירגן לי ומאד תמך", היא אמרה. "הוא תרם לי כשחקנית, הייתה לו עין מאד מיוחדת ואי אפשר היה לעבוד עליו, הוא היחיד שידע אם עבדתי על המונולוג שלוש שעות או חמש דקות בשירותים". עם זאת, הוסיפה ינאי כי "אין מה לעשות, לפעמים צריך לפנות את המקום. אני מאד מעריכה אותו".

יורם לוינשטיין, מנהל הסטודיו למשחק על שמו, שהיה למתחרהו הגדול של בילו אמר היום: "אני קצת לא יודע לדמיין אפילו איך זה ייראה. ההרגשה באמת מוזרה, אני גדלתי בתקופה של ניסן נתיב וגרי בילו, שתי מעצמות על והשנה, אחרי לכתו של ניסן והתפטרותו של גרי, זו שנה שיש שינוי אדיר, כאילו תקופה חדשה. פעם אני הייתי הצעיר והילד ופתאום אני הופך להיות הסבא, קצת מוזר לי להפוך להיות הוותיק. העבודה שאני עובד בה, אני תמיד יודע שאני מחליף שחקן שאני חושב שהוא הכי טוב בעולם, זה טבעו של העולם. בבתי הקברות שוכבים הרבה אנשים שחשבו שאין להם תחליף, ואני אומר שכל שינוי טובה. אני מאחל לגרי בהצלחה, כי אני לימדתי בבית צבי ויושב בינינו קשר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully