וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואלס עם באשיר" זכה בפרס הסזאר

עינב שיף

28.2.2009 / 0:04

כמעט שבוע לאחר אכזבת האוסקר זכה סרטו של ארי פולמן בפרס "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס הצרפתי היוקרתי

"ואלס עם באשיר" זכה בפרס הסזאר הצרפתי בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר". בטקס היוקרתי , המתקיים זו הפעם ה-34, גבר על סרטו של ארי פולמן על "שתיקתה של לורנה" של ז'אן לוק ופייר דארדן, "עד קצה העולם" של שון פן, "זה ייגמר בדם" של פול תומאס אנדרסון, "גומורה" של מתיאו גארונה, "אל דוראדו" של בולי לאנרס ו"שני אוהבים" של ג'יימס גריי.

"הסרט הזה נעשה עבור הקולנוע ובמידה שווה עבור השלום", אמר פולמן בנאום קבלת הפרס. המסר של הסרט הוא היו סבלנים, האמינו באחר והאמינו באהבה ובשלום".

פולמן הוא הישראלי הראשון הזוכה בפרס הסזאר היוקרתי, שלוש שנים לאחר ש"ללכת על המים" השתתף לראשונה בתחרות בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר".

בראשית השבוע נחל "ואלס עם באשיר" אכזבה לאחר שהפסיד את פרס האוסקר בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר" ל"פרידות" היפני. זאת, על אף שלפני הטקס נחשב סרטו של פולמן למועמד המוביל לזכייה בפרס.

מי עוד זכה?

"סרפין" של מרטין פרובוסט היה המנצח הגדול של הערב, עם שבעה פרסים, ביניהם "הסרט הטוב ביותר" ופרס "השחקנית הטובה ביותר" ליולנד מורו. ז'אן פרנסואה רישה זכה בפרס הבימוי על "אויב הציבור מס.1" ווינסנט קאסל זכה בפרס "השחקן הטוב ביותר" על משחקו בסרט, שגרף בסך הכל שלושה פרסים בערב. "בין הקירות", שהתחרה עם "ואלס" על פרס האוסקר זכה בפרס העיבוד לתסריט. "ברוכים הבאים לצפון" של דני בון, הסרט שהביא לקולנוע לא פחות מעשרים מיליון צופים בצרפת והיה לסרט הצרפתי המצליח בכל הזמנים, לא זכה בקטגוריית היחידה בה היה מועמד ("התסריט המקורי הטוב ביותר")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully