וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפר אנגלי עוכב בנתב"ג למשך תשע שעות

עינב שיף

4.3.2009 / 10:31

Lowkey, שמנגן עם חברים בארקטיק מאנקיז והבייבישמבלז, טינף על ישראל ואנשי הביטחון בנתב"ג בתקשורת הזרה. רשות שדות התעופה: "הנדון לא שיתף פעולה"

הסיפור הבא חושף טפח על הקלות שבה האופן השגרתי שבו פועלים כוחות הביטחון יכול להפוך לסיפור מביך בתקשורת הזרה. הראפר Lowkey, מוזיקאי אנגלי בן 21 וחלק מהקולקטיב העולה Mongrel הגיע לביקור בשטחים ובישראל, במסגרת סיבוב הופעות שכותרתו הוא "Long Live Palestine". לוקי, בן לאמא ממוצא עיראקי ואב בריטי, הגיע כחלק מקמפיין לקידום אלבום הבכורה שלו ולצורך גיוס תרומות עבור שיקום עזה לאחר מבצע "עופרת יצוקה". הראפר הופיע באוניברסיטת ביר-זית, אל-קודס שבאבו-דיס, בחיפה ובעכו.

בראיון למגזין NME סיפר הראפר כיצד בזמן שנחת בישראל, ב- 27 בפברואר, הוחרם דרכונו והוא נלקח לתשאול מביך ומקיף על ידי כוחות הביטחון של רשות שדות התעופה. "ברגע שיצאתי מהמטוס", מספר הראפר למגזין הנחשב והנפוץ, "נמשכתי הצידה על ידי אדם שלא לבש מדים ולא הזדהה כחלק מכוחות הביטחון, אך היה חמוש באופן כבד".

"אחרי שתושאלתי באשר לנסיבות בגינן הגעתי לישראל", המשיך לוקי בראיון, "המשכתי לדוכן לבדיקת הדרכונים. מסרתי את הדרכון הבריטי שלי והוא הוחרם. לאחר מכן הוחזקתי בשדה התעופה במשך תשע שעות. במשך הזמן הזה תושאלתי על אספקטים רבים של חיי, מהי מטרת הנסיעה, מאיפה הוריי ולאן אני מתכנן להגיע לישראל. לבסוף נאמר לי כי הסיפור שלי הוא שקר ונקלעתי למשחקי המוחות הפרנואידים של משטרת ישראל. לבסוף שוחררתי, בידיעה שלא משנה כמה מתסכל היה מה שכרגע עברתי, ידעתי שזה אפילו לא חלקיק קטן ממה שאנשים עוברים שם מידי יום ביומו".

תגובת רשות שדות התעופה: "מבדיקה מול גורמי הביטחון עולה כי הנדון טופל בנתב"ג על ידי גורמי הביטחון. מאחר ולא שיתף פעולה בתחקורו, נמשך התחקור זמן רב. עם תום התחקור שוחרר הנוסע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully