וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה תרכוש את ערוץ 4 הבריטי?

4.3.2009 / 16:03

בעלי התחנה הקטארית החליטו להשתתף במכרז על הערוץ שעשוי לעבור בקרוב לידיים פרטיות. דובר ערוץ 4: ”אין להתעלם מההצעה”

תחנת השידור הקטארית, אל ג'זירה, מתכננת מהלך של השתלטות על ערוץ 4 הבריטי, זאת לאחר שממשלת בריטניה החלה בעצמה במהלכי העברת בעלות על הערוץ לידיים פרטיות, כך מפרסם היום ה-Daily Express.

אל ג'זירה היא תחנת טלוויזיה לווינית המשדרת בשפה הערבית ובשפה האנגלית, כשמוקד פעילותה נמצא בקטאר. הרשת עלתה פעמים רבות לכותרות בייחוד בעניין הקלטות השנויות במחלוקת שהיא משדרת, ביניהן זו של בין לאדן לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, קלטות המחבלים המתאבדים בלונדון וקלטת בה מתחנן החטוף האנגלי בעיראק, קן ביגלי, בפני ראש ממשלת אנגליה דאז, טוני בלייר, שיציל את חייו.

"לא ג'זירה יש נקודת מבט מאוד ייחודית", אמר חבר הפרלמנט הבריטי, ג'ון וויטינגדייל. יהיו חששות מאוד כבדים סביב הרעיון שהרשת תהיה מעורבת בערוץ בריטי גדול". עוד הוסיף וויטינגדייל כי יש דרישה לאיזון בכל הנוגע לערוץ 4 שהוא גוף שידור ציבורי. "קשה לראות איך העניין ייפתר עם אל ג'זירה" הוא הסביר.

הדיון הציבורי סביב ערוץ 4 מגיע לאחר שגם הקהל וגם המפרסמים נטשו את הערוץ ובעקבות כך, הממשלה הבריטית מעוניינת במיזוג ערוצים או בהעברת הבעלות לידיים פרטיות. הרשתות נוספות שעלו כבעלים הפוטנציאלים של הערוץ הן רשת ITV, ה-BBC וערוץ 5.

דובר ערוץ 4 מסר בתגובה כי "אין להתעלם מההצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully