וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגול נחמות

עינב שיף

5.3.2009 / 12:30

האם יעל דקלבאום מהבנות נחמה תצליח לשחזר את ההצלחה של להקת האם? עינב שיף ראה וחזר עם מסקנות

לטוב ולרע

כבר בהתחלה מתבהר כי יעל דקלבאום היא לא הבנות נחמה, לטוב ולרע. לטוב – כי המוזיקה שלה חכמה בהרבה ומדברת למאזינים בגובה העיניים ולא בגובה השרוואל, היא מגוונת ובעלת טווח רגש מגוון כמעט כמו האפשרויות הווקאליות של הזמרת הזו, שמי בכלל זוכר ששלמה ארצי גילה. לרע – כי הבנות נחמה הן הרכב נוראי, אבל מהודק, ממוקד ומרוכז בנוראיות שלו. הדבר היחיד שמהודק אצל דקלבאום הוא הכובע לראש.

פער עצום

דקלבאום פותחת את ההופעה לבד, אחר כך עם יונתן לוי על הבס, אחר כך עם מאיה בלזיצמן על הצ'לו ואחר כך עם כל הלהקה. כל הבנייה הזו מעידה על תכנון נבון לכאורה של מופע, אלא שהפער העצום בין איכות השירים עם להקה לבין אלו אותם ביצעה דקלבאום לבד, או עם חלק מההרכב, מעידה על הדבר הראשון שדקלבאום חייבת לשפר בשואו שלה – היא חייבת לבצע את כולו עם להקה.

לשחק תופסת עם הגיטרה

למה עם להקה מלאה בלבד? כי הקול של דקלבאום צריך לשחק תופסת עם הגיטרה החשמלית המעולה של גיל לואיס ועם חטיבת הקצב המשומנת של איזבו, יונתן לוי על הבס וניר מנצור על התופים. בנוסף, הלהקה מאפשרת לה להיפטר מהגיטרה שלה ולתת לה מרחב נשימה של פרפורמנס, שלוקח את השירים המתוקים שלה למקום שבו דקלבאום היא לא עוד ג'וני מיטשל.

יכולה להיות דאפי

אם לפתח את נושא האישיות המוזיקלית של דקלבאום כפי שהשתקפה במופע, ייתכן ועוד לפני צאת אלבום הבכורה מסתמן כאן פספוס היסטרי. בעולם זמרות שנע בין Little Boots ל-Bat For Lashes, דקלבאום בקלות יכולה להיות דאפי. קול מושלם יש לה, גישה לעיבודי מיתר מבריקים גם, אבל נראה כאילו עמדת הזמרת טוטאלית כשל דאפי נראית לדקלבאום מעט מבזה, היא הרי "יוצרת". חבל.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מגחיכה את הפלייליסט

למרות זאת, היו רגעים מצוינים בהופעה המעידים על יוצרת בשלה ואינטליגנטית, שהגיע הזמן שתעמיד את עצמה במבחן אלבום סולו ומשם רק תלך ותשתפר. בנוסף, דקלבאום הופכת את כל נושא הפלייליסט למגוחך להפליא, שלא ייתכן ששיר מיינסטרים עשוי היטב כמו "100% Light" יידחה על ידי וועדת הארבע אחרי הצהריים, שחושבת שדור דניאל הוא פופ ישראלי ודקלבאום היא רק חלק מהבנות נחמה.

חדל קשקשת

ודבר אחרון: דקלבאום חייבת להפסיק לברבר בזמן ההופעה, שגם כך התחילה בלמעלה משעה איחור והסתיימה באחת וחצי בלילה בערך לא בסוף שבוע וחשוב מכך – מבלי להיות מופע בלתי נשכח. אין שום סיבה שדקלבאום תברבר את עצמה ואת הקהל לדעת, שבתגובה חלקים ממנו התייאש ועזב ובחיי ריאן גיגס שראיתי אדם שפשוט נרדם. דקלבאום, יש לך מה להציע – עכשיו תשירי את זה. את ההגיגים תשאירי לקרולינה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully