וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמצה" של יואב שמיר לפסטיבל טרייבקה

עינב שיף

9.3.2009 / 20:27

סרטו התיעודי החדש של במאי "מחסומים" יוקרן בפסטיבל היוקרתי בניו יורק, שהוקם על ידי רוברט דה נירו. גם "סיפור גדול" של ארז תדמור ושרון מימון ו"שבע דקות בגן עדן" של עומרי גבעון בפנים

"השמצה", סרטו התיעודי של יואב שמיר, יוקרן בפסטיבל טרייבקה היוקרתי בניו יורק. הסרט, העוסק בתופעת האנטישמיות המודרנית, יוקרן במסגרת החלק הדוקומנטרי של הפסטיבל, אליו הוא מגיע לאחר שהוקרן בפסטיבל ברלין האחרון, שם זכה "השמצה" לביקורות נלהבות. הקטגוריה בה מוקרן הסרט הינה תחרותית, במסגרתה יוכל "השמצה" לזכות בפרס "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר".

הכניסה לפסטיבל טרייבקה היא עוד הישג יוקרתי לשמיר (38), שזכה להכרה של תעשיית הקולנוע בעבור סרטו התעודי "מחסומים" משנת 2004, שתיעד את אורך החיים של חיילים ותושבי השטחים בצל מחסומי צה"ל באזור. שמיר זכה במקום הראשון במספר פסטיבלים לסרטי תעודה בזגרב, ברצלונה, קנדה ועוד. "5 ימים", סרט תיעודי נוסף של שמיר המתעד את פינוי רצועת עזה הוקרן בפסטיבל "סאנדנס" היוקרתי בשנת 2006.

שני סרטים ישראלים נוספים בתחרות הם "סיפור גדול" של ארז תדמור ושרון מימון שיוקרן בחלק ה- Discovery בתחרות ו"שבע דקות בגן עדן", זוכה פרס פסטיבל חיפה לסרט העלילתי שיוקרן בקטגורית ה- "World Narrative Feature" בתחרות

פסטיבל טרייבקה יתקיים השנה בין ה- 22 באפריל ועד ה- 3 במאי. הפסטיבל נוסד בין השאר על ידי רוברט דה נירו בשנת 2001, כתגובה לפיגועי ה- 11 בספטמבר בעיר. בעבר השתתפו בפסטיבל מספר סרטים ישראלים, ביניהם "הילדים של ארנה" של דניאל דניאל וג'וליאנו מר חמיס ו"הבועה" של איתן פוקס וגל אוחובסקי. הסרט שיפתח את הפסטיבל השנה הוא "Whatever Works" של וודי אלן, בכיכובם של רייצ'ל אוון ווד ולארי דיוויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully