וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השחקן רון סילבר

עינב שיף

16.3.2009 / 7:35

השחקן האמריקאי הלך לעולמו בגיל 62 לאחר שנתיים של מאבק במחלת הסרטן. בשנותיו האחרונות התפרסם בשל המהפך הפוליטי שעבר ותמיכתו ברפובליקנים לאחר אירועי ה- 11 בספטמבר

השחקן רון סילבר הלך לעולמו אמש בביתו בניו יורק לאחר מאבק בן שנתיים במחלת הסרטן. בן 62 היה במותו. "רון סילבר מת בשלווה בזמן שישן, כשהוא מוקף במשפחתו", אמר רובין ברונק, הדירקטור הראשי בארגון “Creative Coalition" שסילבר היה ממייסדיו. "הוא לא היה רק שחקן מוכשר, אלא אלוף של חופש הביטוי וזכויות האמנים", הוסיף ברונק.

סילבר החל את קריירת המשחק שלו בתיאטרון של שנות ה-70. בשנת 1988 זכה בפרס הטוני על תפקידו במחזה של דיוויד מאמט, “Speed the Plow". לאחר מכן פנה לקולנוע והטלוויזיה שם שיחק בעשרות תפקידים, ביניהם בסדרות המצליחות "שיקגו הופ", "חוק וסדר" ו"הארון של ורוניקה". סילבר, שהיה מפורסם בשל פעילותו הפוליטית למען המפלגה הדמוקרטית ולאחר ה- 11 בספטמבר עבר לתמוך במדיניות הנשיא הרפובליקני בוש, חזר לתודעה בזכות תפקיד היועץ הפוליטי ברונו ג'יאנלי בסדרה זוכת הפרסים "הבית הלבן". גם שם, בעונתה האחרונה של הסדרה, ביצע ג'יאנלי מהפך דומה ועבר מתפקיד יועץ מיוחד לנשיא בארטלט (מרטין שין) לתפקיד היועץ הבכיר של המועמד הרפובליקני ארנולד ויניק (אלן אלדה).

לאחר המהפך בדעותיו הפוליטיות בעקבות ה- 11 בספטמבר, סילבר נטל חלק במספר פעילויות פוליטיות מרכזיות, ביניהן נאום תמיכה בבוש בועידה הרפובליקנית הלאומית של שנת 2004. בנוסף, היה סילבר ממחברי סרט התגובה לסרטו של מייקל מור, "פרנהייט 9/11", שנקרא “Fahrenhype 9/11” . הנשיא לשעבר בוש הכיר תודה לסילבר על תמיכתו והעלה את שמו בשנת 2005 כמועמד להנהלת "United States Institute of Peace", מוסד הפועל מטעם הקונגרס למען מציאת דרכים לפתרון סכסוכים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully