וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע ההגנה לישראל

דניאל זילברברג

17.3.2009 / 14:01

יריד צבע טרי, שייפתח מחר, שואף לשים את ישראל על מפת התרבות והאמנות העולמית. דניאל זילברברג מורחת

מותרות הם הדברים הראשונים שמוותרים עליהם בשעת מצוקה כלכלית, ובוודאי ובוודאי כשמדובר בקטסטרופה כלל עולמית. מפסיקים ללכת למסעדות יקרות, לקנות בגדי מעצבים, רואים סרטים במחשב במקום ללכת לקולנוע, ומפסיקים לרכוש יצירות אמנות בעשרות אלפי שקלים. אלא שלפעמים צריך פשוט להקשיב למומחים ולפעול בניגוד למה שההיגיון הישר מבקש.

בחודש שעבר, למשל, נמכרו בסות'ביס שבלונדון יצירות של דמיאן הרסט במעל 200 מיליון יורו. בנקים, חברות ביטוח וכמובן גלריות נסגרות ופושטות את הרגל, ובכל זאת מוכרים אמנות כאילו שבועת הפיברגלאס הוורדרדה עדיין עוטפת את עולם האמנות ומגינה עליה מהצבעים הכהים של העולם האמיתי. בכל זאת, לפי שרון טילינגר-שפיר, מנכ"לית צבע טרי 2#, זה בדיוק הזמן לקנות אמנות.

צבע טרי הוא יריד אמנות ישראלי שייפתח מחר, יום רביעי ה-18 במרץ, במתחם התחנה (מנשיה) בתל אביב הממוקם בין נווה צדק לים. הרעיון מאחורי היריד הוא להעניק במה לאמנים עצמאיים שאינם מיוצגים על ידי גלריות, על מנת שיוכלו לחשוף את עבודתם לקהל הרחב, ובתקווה גם להתפרנס ממנה.

השנה, מעל 700 אמנים הגישו את מועמדותם להציג ביריד ומתוכם בחרה ועדת הקבלה הדמוקרטית 70, שיציגו לצד אמנים המיוצגים על ידי 17 מהגלריות המובילות. יוזמות היריד הן שרון טילינגר-שפיר ויפעת גוריון-עופר, שגם משמשת כמנהלת האמנותית והאוצרת של האמנים הצעירים. השתיים החליטו לפני כשנתיים שהגיע הזמן שישראל תיהנה מיריד אמנות איכותי ברמה עולמית. היריד נפתח בשנה שעברה במתחם קסטיאל בדרום תל אביב, והפתיע כאשר הצליח למשוך כ-14 אלף מבקרים ורוכשים. השנה, מבטיחה שפיר, הוכנסו שינויים ושיפורים עם הופעות, הרצאות, תערוכות ותחרויות, וכל זאת למרות המשבר העולמי.

"יש מיתון, זה ידוע, אבל המחירים של האמנים הצעירים הם ריאליים והשקעה בטוחה לעתיד. טווח המחירים נע בין 600 שקל ל-13 אלף שקל ליצירה. מעבר לזה, אנחנו גם מציעים תנאי תשלום נוחים, שמאפשרים לפרוס את התשלומים" מסבירה שפיר. גם לדלפונים שביניכם שלבם בכל זאת חפץ ברכישה אמנותית חדשה, היריד מציעה פרויקט מעניין בשם "הגלויה הסודית"; כאן מוצעות למכירה כ-1500 גלויות ב-180 שקל בלבד כל אחת, כשהאמן שמאחורי כל גלויה נשאר בעילום שם עד תום היריד. כך הגורל והמזל יכולים להוביל לרכישת ציור של אחד האמנים החשובים והמוערכים בארץ בלי להוציא עליו משכנתא נוספת. אבל הבונוס העיקרי הוא שכל ההכנסות נתרמות בחזרה לקהילה. אותו פרויקט, ביחד עם ההכנסות מגלריית "בחירת האוצרת", הצליחו לאסוף יותר מ-300 אלף שקל של תרומות בשנה שעברה.

כמו כן, יוצגו שלושה מיצגים של אניסה אשקר, איתמר שמשוני, ופורת סלומון שהוזמנו במיוחד ליריד, וגם מומנו בעזרת היריד. בשונה מהשנה שעברה, היריד מתפתח והופך לגוף המזמין והמממן של יצירות מיוחדות בכך שהאמנות נוצרת לטובת החלל עצמו.

מלבד המטרה הברורה שלו, רוצות המארגנות שצבע טרי ייחקק על המפה המקומית והבינלאומית כשבוע תרבות ישראלי, הכולל בתוכו את שלל האמנויות הקיימות, במתחם אחד, בשבוע אחד, כל שנה. כך, אומרת שפיר " צבע טרי יצבע את מרץ על לוח השנה של כולם. כמו שיוני ידוע כחודש שטסים לבאזל, ואוקטובר ללונדון, מרץ יהיה תל אביב".

"צבע טרי", מתחם התחנה, תל אביב-יפו

יום רביעי, 18 במרץ, 22:00-17:00

יום חמישי, 19 במרץ, 22:00-16:00

יום שישי, 20 במרץ, 18:00-10:00

יום שבת, 21 במרץ, 21:00-11:00


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully