וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל לנחום היימן ודב זלצר

18.3.2009 / 17:06

שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעה היום על זכייתם של השניים בפרס ישראל לזמר עברי

המלחינים נחום היימן ודובי זלצר הוכרזו היום (רביעי) כזוכי פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשס"ט. "נחום היימן שייך לדור הנפילים של הזמר העברי", נימקו חברי הועדה הבוחרת הכוללת את יהורם גאון, רפי קדישזון, מולי שפירא, יועץ השרה יולי תמיר, לפרסי ישראל עו"ד נחום לנגנטל והממונה על פרסי ישראל חיה הורביץ.

"עבודתו מאופיינת במשך כמעט שני דורות בחזון מתמיד של פריצה קדימה ובחריש של תלם ראשון, יזמות ויצירתיות בלתי נלאית ותרומה רחבת הקיף לזמר העברי, לקידוש השפה העברית, להפצת השירה העברית והישראלית ולכבוד משורריה" נימקו השופטים את הבחירה בהיימן.

"מכלול יצירותיו של דובי זלצר", נימקו השופטים את הבחירה בזלצר, "היא מניפה גדולה, רחבה, מרתקת ועשירה בצבעים ובגוונים שונים אשר השירים בה הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי".

נחום "נחצ'ה" היימן כתב את שירו הראשון, "ניצנים נראו בארץ" בגיל 17, לפי מילים מ"שיר השירים". בצבא אף שימש כאקורדיוניסט מחליף לעמיתו לפרס, דובי זלצר, בלהקת הנח"ל בגירסתה הראשונה. מאז הוא חתום על יצירות כמו "ריח תפוח אודם שני", "שמלת כלולות", "הגביע", "הדודאים נתנו ריחם" ועוד, ושיתוף הפעולה שלו עם המשורר נתן יונתן הוליד שירים כמו "חופים" ו"שיר אהבה ישן" ("אניטה וחואן"). היימן טיפח גם את הקריירה של אמנים כמו חוה אלברשטיין, לה הלחין את "כמו צמח בר", צמד הפרברים, עליזה עזיקרי ואורנה ומשה דץ.

דובי זלצר הלחין בגיל 14 את המחזמר הראשון שלו לתיאטרון ילדים בבוקרשט. מאז הוא חתום על יצירות כמו "עוץ לי גוץ לי", "קזבלן", פס הקול ל"אני אוהב אותך רוזה", של משה מזרחי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully