וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה עסקת הד ארצי - NMC

עינב שיף

25.3.2009 / 10:55

במכתב פנימי שהעביר הבעלים של הד ארצי נכתב כי אושרה העסקה המדוברת, תוך מתן הגבלות. שלמה ארצי: "מאחל בהצלחה". מיכה שטרית: "זה הדבר הכי מסוכן לשוק המוזיקה הישראלי"

אושר המיזוג בין הד ארצי לחברת NMC יונייטד. במכתב פנימי שהעביר חנני רויכמן, הבעלים של הד ארצי, נאמר כי "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, התקבל אישור הרשות להגבלים עסקיים לעסקה בה נמכרה הד ארצי לחברת NMC יונייטד. האישור ניתן תוך מספר התניות ועוד היום אדבר עם האנשים הנוגעים בדבר לגבי המשמעויות שלהן", לשון המכתב.

"בתקופה האחרונה, כולנו פעלנו מתוך תחושה קשה של חוסר וודאות", כותב רויכמן, "כשמסביבנו מתרוצצת חרושת של שמועות. דבר זה פגע במצב הרוח האישי של כל אחד מאיתנו והועבדה היא שכולנו עברנו רבעון מאד קשה ומתסכל. אני יודע מנסיוני, שתחושת חוסר הוודאות היא קשה מנשוא ואני מקווה שתתפוגג במהרה. אני מודה לכל העובדים שמתאמצים למלא את תפקידם למרות כל הקשיים והבעיות שמסביב. אני מבטיח לעזור ככל יכולתי, לכל מי שיצטרך בין אם זה בתהליכים בתוך החברה ובין אם זה מחוץ לחברה".

המיזוג ישפיע על הסכסוכים המשפטיים

עסקת המיזוג בין הד ארצי לNMC נחתמה ב- 31 בדצמבר 2008. בעסקה רכשה חברת NMC יונייטד את חברת הד ארצי על כל זרועותיה תמורת ארבעה מיליון שקלים. המיזוג בין שתי חברות המוזיקה הגדולות בישראל דרש את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. בהד ארצי אישרו את הפרטים: "הבוקר קיבלנו הודעה רשמית כי הממונה אישר את הקניה". פנינה אדרי, מנכ"לית NMC יונייטד מסרה בתגובה כי "מדובר במהלך משמעותי שעשוי לחזק את תעשיית המוזיקה בארץ. אנו מודעים למצב הקשה אליו נקלעה הד ארצי, חברה ותיקה ומוכרת ומקווים שנצליח, חרף המצב לשמר את הערכים התרבותיים הרבים המצויים בה ולהצליח במהלך הכולל"

העסקה עוררה הדים רבים בעולם המוזיקה שכן הד ארצי מחזיקה בקטלוג המוזיקה הישראלית הרחב ביותר, הכולל אומנים כגון שלמה ארצי, ריטה ועוד. בנוסף, המעבר עלול להשפיע על הסכסוכים המשפטיים בהם נמצאת הד ארצי, בין השאר עם הראל סקעת (עמו טרם נחתם הסכם הפשרה) ועם החברים של נטאשה.

ומה חושבים האמנים?

מיכה שטרית, חבר הלהקה, אמר לוואלה! תרבות עם היוודע העיסקה כי הוא מתנגד בתוקף לקיומה: "מיזוג שכזה ייתן לחברות האלו בעצם מונופול על השוק הישראלי. הם יקבעו את המחירים, הם יקבעו את התמלוגים לזכויות היוצרים. זה ייצור מצב שאין בו תחרות בכלל, וזה הדבר הכי מסוכן לשוק המוזיקה הישראלי".

עו"ד גיל ורגון, המייצג את החברים של נטשה בסכסוך מסר: "יש לנו החלטה של בית משפט, שאומרת שכל העברת נכסים מהד ארצי ל-NMC, עשויה להיות הברחת נכסים ואנחנו נשמור שדבר כזה לא יקרה. מבחינה פרקטית זה אומר שישנה החלפת מניות, אבל לא יכולה להיות החלפת נכסים ולהעברת פעילויות מהד ארצי ל-NMC. אם יהיו מעברים שכאלו נפעל משפטית"

אלון שמעון, מנהלו של הראל סקעת מסר בתגובה לידיעה: "אין לי מה לומר בנושא, אני מאחל לכולנו חג שמח".

שלמה ארצי, מהאמנים הבולטים של החברה מסר לוואלה! תרבות: "אני שמח מאוד על אישור העסקה ומאחל לכולנו בהצלחה. אני חושב שהד ארצי בידיים טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully