וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליגרף

דרור רפאל

26.3.2009 / 1:17

האמת והעקרונות לא מובילים לשום מקום. תראו את שלי יחימוביץ', תראו את מאיה בוסקילה. דרור רפאל פרנציפ

מי ילך לתערוכת עולמות הגוף?

תערוכת עולמות הגוף שעומדת להתרגש עלינו בקרוב, מעוררת מחלוקת. בתערוכה יוצגו גופות אדם, שתרמו עצמם לתערוכה. מפשיטים את עורם ומושיבים אותם בתנוחות יומיומיות. וגם יוצגו איברים פנימיים (מממ יאמי). פשיטת עורן של הגופות חושפת לא רק את תוככי הגוף שלהן, אלא גם את שלנו. הם מתו להראות, ואנחנו מתים לראות.

כמו 'האח הגדול', גם שם הם חושפים את עצמם בפנינו. הייתם מעדיפים להיות ב'האח הגדול' או גופה בתערוכה? אני הייתי מעדיף לראות שילוב של השניים. יהודה משי זהב טען נגד התערוכה, ואמר שאסור להציגה בארץ. אפשר להבין אותו כשהוא רואה גופות, האינסטינקט שלו לקחת שק ולהתחיל לאסוף.

למה שואלים אותנו אם הזזנו את השעון?

ביום חמישי בלילה עוברים לשעון קיץ. בעמוד הראשי בעיתון של יום שישי, כמו בכל שנה, תהייה כותרת "האם זכרתם להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה?"

למי הכותרת מיועדת? אלה ששכחו, מאוחר מדי להזכיר להם, ואלה שזכרו - זכרו והזיזו. והשרטוט של שני שעונים עם חץ על אחד מהם שמראה איך השעה זזה קדימה. מהשעה 2 בשעון אחד לשעה 3 בשעון השני, תחת הכותרת שעון חדש. חבר'ה, הבנו. הזזנו. הלאה.

כמה כיף להיות עם הילדים בפסח?

לקראת חופשת הפסח הורים רבים נכנסים להיסטריה ומרגישים חובה להכניס את הילדים לקייטנות. איך הילד יישב שבועיים בבית? מה נעשה עם הילדים? חייבים להכניס אותם למסגרת. אל תפחדו מהילדים שלכם, אל תפחדו להיות איתם. בכל שנה בפסח אני מגלה את הילדים שלי.

קחו חופש, גלו אותם. תראו דברים חדשים. לפני שנה גיליתי שהילד מדבר, לפני שנתיים גיליתי שהילד הולך, לפני שלוש שנים גיליתי שיש לי ילד. זה לא עול, זאת הזדמנות. יש מקומות מצוינים בחוץ לבלות עם הילדים - טיולים, גן חיות ותערוכת עולמות הגוף, כמובן. זה שיש לכם ילדים לא אומר שאתם הורים, כמו זה שיש לכם פסנתר לא אומר שאתם פסנתרנים (מייקל לוין). קחו חופש בפסח, נגנו בפסנתר.

איך כולם הולכים אחרי האמת שלהם?

מפלגת העבודה נכנסה לממשלה. מי מוסרי יותר - שלי יחימוביץ' וציפי לבני שבגלל עקרונות הלכו לאופוזיציה, או פואד בן אליעזר ושלום שמחון ששעטו לקואליציה? כל אחד אומר שהלך לפי האמת שלו. אז למה האמת של יחימוביץ' עדיפה על האמת של ברק? הוא לא משקר כשהוא אומר שהוא הולך אחרי האמת שלו, אבל אולי האמת שלו היא לשקר.

כשמאיה בוסקילה הודחה, היא אמרה שלפחות הלכה עם האמת שלה. על איזו אמת היא מדברת? ותראו לאן היא הובילה אותה.
גם אלה שניצחו וגם אלה שמפסידים לא נראים טוב עם האמת שלהם. האמיתות מנוגדות אחת לשנייה, הפוכות, מופלצות, מסריחות. אף אחד לא רוצה "לעשות שקר בנפשו" - פוליטיקאים, יושבי הווילה ואנשים שתורמים את גופם לתערוכת גופות - לכולם יש אמת והם הולכים אחריה. לווילה, לממשלה או לתערוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully