וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר לימוד

דפנה לוסטיג

26.3.2009 / 14:08

לתשומת לב הקוראת מדונה: דפנה לוסטיג מנסחת את חמשת כללי הזהב שכל כוכב פופ צריך ללמוד מהפט שופ בויז

ליאונה לואיס, קלי קלרקסון, אלכסנדה ברק, מיכל אמדורסקי, מוטיה בוואנה, ליידי גאגא, רוני סופרסטאר, עידן יניב, פלוריידה, סם ספארו, אמיר פיי גוטמן, קייטי פרי, נטשה בדינגלפילד, אמילי קרפל, הסטרדייז, ביונסה, שונטל, מאיה בוסקילה, ג'ניפר הדסון, ריהאנה, כריס בראון, נינט טייב, ג'סטין טימבלייק, אשר, דאפי, הראל סקעת, אדל, קרן אן, בריטני ספירז, שירי מימון, ג'ורדין ספרקס, כריסטינה אגילרה, שאקירה, MIA, סאבלימינאל, שוגבייבז, לילי אלן– שימו לב: "Yes", האלבום החדש והמצוין של הפט שופ בויז, כבר כאן. כשהוא עושה את דרכו למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי (ועוקף את האלבומים של רובכם), הוא מציע שיעור מזורז באיך עושים אלבום פופ עשירי במספר מבלי לשעמם לרגע. הנה מה שכל כוכב פופ יכול, צריך ומחויב ללמוד מהסנדקים הכי חשובים בסצינה:

תמיד לעשות משהו

מנוחה היא ללוזרים. כתיבת פסקולים למחזות זמר, לבלט, כתיבת שירים לאחרים והקלטת אלבומים בשרשרת, לעומת זאת, היא דרך החיים של האלופים. הפט שופ בויז מבוגרים יותר מרוב הכוכבים במצעדים, אבל מבחינת מרץ הם מנצחים את כולם. הם לא מפחדים מביקורת רעה אבל הם גם לא יושבים בבית ומחכים לביקורת מעולה; הם פשוט עושים מה שבא להם ויגידו הבריות מה שיגידו. לפט שופ בויז - טפו טפו טפו - תמיד יש עבודה, ואם מישהו לא מרוצה מהתוצאה הוא מוזמן ללכת לחפש את החברים שלו באופרה של הגורילאז.

להתקדם בחיים

אם יש משהו שחבל שרובי ויליאמס ומריה קארי לא למדו משני ההומואים המזדקנים (אם כי חשוב לציין שכריס לואו מעולם לא אישר את נטיותיו) הוא שההתקדמות בעולם הזה לא נגמרת כש-EMI מתקשרים ומבשרים שהחוזה שלך, בסך 100 מיליון דולר, מוכן. גם אם מכרת 10 מיליון אלבומים לפני גיל 30 וגם אם צלחת בלי בעיות את משבר האלבום השני, שום דבר לא מבטיח שהאלבום השלישי שלך ישנה משהו למישהו. להבין שבזמן שחצית את גיל העמידה (כמו טננט) או הסנפת את כל לונדון (כמו ויליאמס) או בלעת את כל הכדורים באמריקה ( כמו קארי) דברים זזו במוזיקה, וצצו בתעשייה אנשים שיתכן שהם לא פחות מוכשרים ממך - זו תכונה חשובה. ולהגיד יפה שלום לאגו ולהרים טלפון לאנשים האלה, במקרה המדובר לבריאן היגינס, האיש המוביל בבית ההפקה הסופר אופנתי (אך גם סופר טראשי) זנומניה, ולבקש ממנו שיפיק לך אלבום – זו כבר תכונה הכרחית.

אבל לדעת לשמור על הזהות שלך

את כל האנשים שהרימו גבה כשקראו שהפט שופ בויז עושים את אלבומם החדש עם בריאן היגינס צריך לשאול עכשיו –באמת חשבתם שאלבום של הפט שופ בויז ישמע כמו אלבום של גירלז אלאוד? יש דברים שאי אפשר לגזול, להזיז, לשנות. את הצלילות בקולו של טננט ואת ההגשה המרגשת שלו איש לא ישנה. הבחירות שהכשילו את אלבומה האחרון של מדונה – בחירות שנבעו מחנפנות עיוורת ושאפתנות שלא יודעת שובע – הן בדיוק הבחירות מהן נמנעו הפט שופ בויז באלבומם הנוכחי.

הם אמנם התקשרו למפיק אופנתי וביקשו לעבוד איתו, אבל את הטקסטים והמלודיות החד פעמיים שהם כותבים, הגרעין והמהות שלהם, הם לא ימכרו לפחי מיחזור סטייל טימבלנד בשביל ביט שג'סטין העיף לפני שנתיים. שיר של הפט שופ בויז הוא שיר שאין עוד אחד כמוהו. את השירים מאלבומיהם האחרונים של מדונה, נלי פורטאדו וכריס קורנל אפשר לנגן ברצף ואיש לא ירגיש בהבדל.

וגם לדעת להגיד משהו

הפט שופ בויז עדיין כותבים על אהבה ופרידה הכי יפה שיש, לפחות בעולם הפופ. "Yes", כקודמיו, מלא בשירים על חוויה שכל אחד ואחת מכירים. סאגת הדיסקו הממכרת "Pandemonium" מספרת על התאהבות ששורדת כל כאוס, "Love Etc" מדבר, באותה פשטות שאפיינה להיטים מיתלוגיים כמו "Rent", על החומרים שמהם לא בונים אהבה, ולהיטים כמו "The Way It Used To Be" הם קינה על אובדן אהבה, קינה שגם אם שמענו דומות לה מיליון פעמים עדיין לא שמענו אחת מדויקת כמוה.

ובעיקר – לעולם לא להגיד לפט שופ בויז לא

"Pandemonium" נכתב, במקור, עבור קיילי מינוג. בחוצפתה, או שמא בחרדתה כי לא מדובר בלהיט בסדר הגודל אליו היא התרגלה, היא דחתה את השיר והחזירה אותו לפט שופ בויז. טננט הבהיר לעיתונות הבריטית כי לא רק ששמח לקבל את השיר בחזרה ולהקליט אותו, אלא שקיילי לא תזכה לראות טקסטים נוספים מבית הפט שופ על שולחנה.

הפט שופ בויז מפנקים את האנשים שהם אוהבים ונאמנים לחברים ותיקים – לחברתם האמנית סם טיילור ווד הם הפיקו מוזיקה לאחרונה וג'וני מאר, איתו עבדו בעבר (במסגרת אלקטרוניק וגם ב"Being Boring" בין השאר), מנגן באלבומם החדש. הם התארחו בשמחה בשיר המחווה שעשה להם רובי ויליאמס באלבומו הקודם ("We're The Pet Shop Boys"), מיקססו את "Kids" ל-MGMT, כתבו שיר לגירלז אלאוד ולא היססו לתת לכוכבת רגעית כמו ליידי גאגא לשיר איתם באחד המעמדים החשובים ביותר הקריירה שלהם – ההופעה בטקס הבריטס האחרון במסגרתה זכו בפרס על תרומה יוצאת דופן לתעשיית המוזיקה. בגילם המבוגר הפט שופ בויז אמיצים יותר ופתוחים יותר מרוב כוכבי הפופ שמושמעים ברדיו. הם מלאי אמונה שלפופ אין גיל כל עוד עושים אותו כמו שצריך וכהרגלם, הם יודעים יותר טוב מכולם איך עושים את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully