וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: אלמליח, לרוז ושטרית - "בת אהובת אל"

עינב שיף

31.3.2009 / 2:03

הפרויקט המשולש של חיים לרוז, ליאור אלמליח ומיכה שטרית יוצא היום - הזדמנות מצוינת לדבר עם מיכה שטרית על פיוטים, שורשים וגם על החדש של נטאשה

יח"צ - חד פעמי

(אלמליח-לרוז-שטרית - "בת אהובת אל". מילים: סימן בנימין חזק, לחן: אנדלוסי, שירה: ליאור אלמליח. צילום תמונה: תמר קרון)

אחד הביטויים שהטרידו את מיכה שטרית הוא "אין לו אלוהים". משהו במשפט העממי הזה, שבדרך כלל רוצה להביע טירוף, גרם למיכה שטרית לחשוב מחדש על המקום של השפה העברית בחייו, שבסופו של דבר הובילה אותו לפרויקט הפיוטים ושירי המקורות "אלמליח-לרוז-שטרית" (יחד עם ליאור אלמליח וחיים לרוז) שמגיע היום לחנויות. "הפרויקט הזה גילה לי שצריך שיהיה לך אלוהים" מספר שטרית לוואלה! תרבות לכבוד צאת האלבום. " הרגשתי שאני חי בעולם ישן ורוצה להגיע למרחב חדש והמילים הם אלו שמגדירות את המרחב שלנו כאן, מה שהופך אותנו למי שאנחנו הוא השפה".

ואיך מגיעים מכאן לפיוט?

"חיפשתי את השורשים שלנו כאן ובאופן טבעי התחלתי את החקירה הזו בירידה אל השורש. בהמשך המסע התעוררו בי כל מיני מקומות, שהזכירו לי את הסבים שלי ואת המסורת והמקום שלי כאדם מאמין – שאמנם לא שומר תרי"ג, אבל שומר איזה י"ג. המקום הזה הוא מאד מרגש, הוא מאד פה. גם עם האהבה לארץ ולמקום הזה, אי אפשר בלי זה. זה מסע היסטורי רוחני, משהו שאני מקווה שהרבה ממנו יישאר איתי בהמשך".

נדמה שהפיוט מתעלם מהעכשווי. מדובר בשירים שנכתבו לפני אלף שנים, במקרה הטוב.

"אני לא מסכים. השורש ממנו אתה צריך לשאוב הוא הרוח הוא הנפש, שאף אחד לא מתעסק בזה. הממשלה, הרשות – אתה לבד בעסק הזה. עסקנו בגוף, נעסוק בגוף, נרזה, נשמין – הכל ימשיך להתקיים. הרוח והנפש הם מושגים שאנחנו צריכים לחזור אליהם. כשאתה עוצם עיניים ורואה בעיניך את המנהיגים שמובילים את העולם הזה אתה יכול לראות עתיד מדהים? ממש לא. יש כאן עבודה עצמית ורוחנית שכל אדם צריך לקחת על עצמו. אני מצאתי, במסע הזה אל היהדות, מצאתי בתרבות שלנו עולם ומלואו"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לאיזה מהפייטנים והמשוררים באלבום התחברת יותר?

"לאבן גבירול ור' יהודה הלוי, כל אחד מכיוון אחר. לאבן גבירול בגלל השבריריות שלו שאני מאד אוהב ולר' יהודה הלוי בגלל הנחישות והחוזקה".

טוב, לסיום חייבים את השאלה הקבועה. מה עם אלבום חדש לחברים של נטאשה?

"אנחנו עוברים איתו מאד גלגולים. כבר תכננו להיכנס איתו לאולפן והתכסחנו על החומר ואני שמח שהתכסחנו, כי דרך החיכוכים האלו אנחנו נגיע לשירים שאנחנו מאמינים בהם ומסכימים עליהם כולנו. אחרי הכסאח ראינו שיש לנו כמה שירים נהדרים כאלו. מבחינת שירים, אני רואה שיש שם כבר חצי תקליט עם שירים שאפשר לעמוד מאחוריהם בלב שלם כלהקה. אני מתאר לעצמי במהלך השנה הזו, התקליט הזה ייצא. אנחנו נוציא שיר, ועוד שיר, כי זה עידן של שירים, אבל האלבום שלנו בדרך והוא בהחלט ייצא וייצא טוב. ייצא תקליט של נטאשה, אני משוכנע בזה".

*האלבום "אלמליח-לרוז-שטרית" (התו השמיני), יוצא היום לחנויות. בימים אלו עובד שטרית על אלבום סולו נוסף משלו, בהפקת לואי להב ובהשתתפות אמנים דוגמת מיקי שביב ורע מוכיח. גם ברי סחרוף, אורח קבוע בתקליטיו של שטרית ינגן במספר שירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully