וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי שייך השמאל?

עינב שיף

1.4.2009 / 15:56

אלון גרבוז, מנהל הסינמטק, סירב להגיע לחילופי המשמרות במשרד התרבות בטענה שהטקס נערך בשטחים הכבושים. לשחקן יורם חטב היה מה להגיד על זה

חילופי דברים קשים בין השחקן יורם חטב למנהל סינמטק תל אביב, אלון גרבוז. התקרית החלה בהודעה שיצאה מלשכת השר מג'אדלה, המזמינה אנשי תרבות לקחת חלק בטקס חילופי השרים המתקיים היום בלשכת השר, הנמצאת בשייח ג'ארח שבמזרח ירושלים. גרבוז השיב במייל שהגיעה לוואלה! תרבות " תודה רבה, למיטב ידיעתי זה בשטחים הכבושים, אינני פוקד מקומות אלה".

המייל הופץ בתפוצה רחבה והגיע גם לחטב, לשעבר יושב ראש איגוד שחקני המסך, שמכתב התשובה שלו הגיעה יצא גם הוא בתפוצה רחבה והגיע לוואלה! תרבות: " אלמלא הייתי מכבד ומוקיר אותך הייתי חושב שאולי אתה באמת צבוע...??? (סימני השאלה במקור – ע.ש)", עונה חטב לגרבוז. "כי לידיעתך גם רמת אביב ג' ואזור התעשייה בהרצליה (מקום משכנם של בתי קפה רבים) היו כפרים ערבים שנכבשו. האם אתה מתחייב פומבית לא לפקוד גם את מקומות אלה בשל היותם ממוקמים בשטחים כבושים? מה עם תיאטרון ירושלים השוכן בלב שכונת טלבייה בה גרו ערבים לפני 48? ומה עם שכונת עין כרם בירושלים? וחיפה? ועכו? ויפו? ליפו אתה נכנס? כי יפו נכבשה על-ידי חיילי האצ"ל לידיעתך!"

"אז רגע - גם כבשת לך מקום לחיות וגם אתה מגנה את הכיבוש?", ממשיך חטב. "אז למה אתה בעצם ממשיך לחיות במדינה כה לא מוסרית? ואם משרד התרבות שוכן בשטח כבוש אז בעצם הכסף שהוא מחלק ומגיע גם אליך הוא כסף כבוש לא? או שכסף לחוד ואידיאולוגיה לחוד? בקיצור, אם אתה עומד מאחורי עמדתך העקרונית לעניין ביקורים בשטחים כבושים - דע כי תנועתך מוגבלת ביותר גם בתחומי הקו הירוק. שים לב שלא יחפשו אותך בנרות ויתפוש אותך על חם, רחמנא לצלן, מנגב חומוס ביפו (הכבושה) ואוכל דג במסעדת אבו כריסטו בעכו (הכבושה) אחרי צפייה בהצגה טובה (נגד הכיבוש) בפסטיבל עכו (הכבושה) לאמנות (משוחררת). ודיר באלאק לעצור בדרך חזרה מעכו לתל-אביב בכפר האמנים בעין הוד כי זה ממש, אבל ממש כבוש לגמרי שנאמר - לאן נוליך את ה(כ)בושה..."

את המייל חתם חטב באמירה "שלך בידידות, ובברכת - די לכיבוס (מלשון: מכבסת המילים והאידיאולוגיות הפועלת לנוחיותם של תושבי שינקין והסביבה). נ.ב. יורם חטב - בן למשפחה תוניסאית ואלג'יראית אשר גם הוא רוצה היה לבקר בעיר הולדת הוריו ובבית ילדותם אך אינו יכול - אתה יודע בעיות נגישות שיצר המזרח התיכון..."

"רציתי להרגיז והצלחתי"

יורם חטב מסר: "אין תגובה"

אלון גרבוז בתגובה: "כל הכבוד ליורם שטרח לכתוב מכתב כזה ארוך. אני לא רגיל לנסוע לירושלים למעלה מפעם בשנה בשביל פסטיבל הסרטים, אבל רציתי להרגיז והצלחתי. אני חושב שאת חילופי השרים, שאת שניהם אני מכבד מאד, צריך לעשות בבירת התרבות ולא בבירה הרשמית ואני מקווה שאפגש איתם באירועים רבים בסינמטק ואברך אותם אישית מעל הבמה, את הנכנסת ואת היוצאת. לגבי, גבולות 67, הן כרגע המודל. אני מאחל לממשלה הזו שתצליח, שתחזיר את כל השטחים ולא נצטרך להגיע לשם".

תגובת השרה הנכנסת, לימור לבנת: "דבריו של יורם חטב מדברים בעד עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully