וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות חדשות

אלי ערמון אזולאי, יובל סער

2.4.2009 / 17:24

יחסים אדיפליים מוקצנים בין אם ובנה, מסע וידיאו ממוחשב בעיר תל אביב, עבודות על נייר וגבס, ועוד

*בית האמנים בת"א (אלחריזי 9). הערב ייפתחו שבע תערוכות חדשות:

*תערוכתו החדשה של איציק בדש, "לחם", עוסקת בדימויי עוני ומצוקה פיסית ונפשית, על רקע יחסים אדיפליים מוקצנים בין אם ובנה. תצלומיו המבוימים מנהלים דיאלוג מעניין עם דימויים קלאסיים מתולדות האמנות. בערב הפתיחה תופיע הזמרת דקלה. אוצרת: קציעה אלון.

*בתערוכתם המשותפת של נועה צדקה ובן זוגה ארקדיוש טומלקה, "Gloss 2", שאצרה יפעת לייסט, האמנים מצלמים מחדש תצלומים שפורסמו במגזינים וליוו כתבות בנושאי טיפוח, עיצוב, קוסמטיקה, דיאטה, בריאות ויחסים. בערב הפתיחה יתקיים מיצג של הזוג הכולל הקראת טקסטים.

*בתערוכה החדשה של ורדה ברגנר "כנפיים ללא גבולות" יוצגו ציורים חדשים של ציפורים נודדות - עגורים, שקנאים, חסידות - המייצגות בשביל האמנית חופש, העדר גבולות של אדמה, דת ולאום. התערוכה מלווה בשירי הייקו שברגנר כתבה. אוצר התערוכה: דניאל כהנא-לוינזון.

*בתערוכתו של ג'ון בייל "בין קונצפט לדימוי (1974-2009)" מוצגים ציורים בסגנון אישי הנע בין הפשטה לפיגורציה מרומזת ומאופיין בעושר של צבע ובקו ייצרי. אוצרת התערוכה אירית לוין.

*דן קריגר מציג ב"פניה" דיוקנאות אינטימיים של של חברתו. העבודות נעשו בטכניקות שונות כגון: רישום, תחריט, תצריב וטכניקה צילומית שפיתח.

*חוה פוליבודה מציגה ב"שפת הנחל" סדרת רישומים קטנים ובהם דימויי צמחייה, גשרים ונופים של שפת הנחל המעלים הרהורים על נוף קצת אפל, מסוייט ובהחלט לא פסטורלי.

*תמר אלול מציגה את "הערבול הזה של מגלומניה ורגשי נחיתות", עבודת וידיאו וסאונד. אוצר שחר מרקוס.


*מוזיאון רמת גן (אבא הלל 146). בשבת תיפתח במוזיאון תערוכתו של אסד עזי, "אבא שלי חייל", ובה 70 עבודות משבע השנים האחרונות. אוצר התערוכה מאיר אהרונסון. ביום שישי תיפתח תערוכת תצלומים של ציקי אייזנברג, "זיעת חורף". זו הרביעית בסדרת התערוכות "שישי ראשון", המציגה אמנים מתחילים בולטים. אוצרת ומלווה: איילת השחר כהן.


*גלריה שי אריה (שלמה המלך 61 תל אביב). הערב תיפתח בגלריה התערוכה "Crossing Tel Aviv" של אורי דותן - מסע וידיאו ממוחשב בעיר זרה-מוכרת. דותן מפרק את תל אביב ובונה אותה מחדש מחלקי פאזל דיגיטלי - משוכפלת, תועה בזמן, עשויה בכלים של ארכיטקטורה בלתי אפשרית. על מעברי החציה של העיר מתקיימים מפגשים מקריים בין זרים, שחלקם משוכפלים; אדם פוגש את עצמו לרגע ונעלם, בניינים מתנגשים בעוצמה ומתאחדים, מעגלים של מים ואור סוגרים על הבדידות של היחיד. הרחובות, הכיכרות, הצמתים ומעברי החצייה נהפכים לאזור חוץ טריטוריאלי שבו החלל והזמן לא מצייתים לחוקים של העיר המוכרת ושולט בה שקט מושך ומאיים.

*גלריה הקיבוץ (דב הוז 25 תל אביב). מחר תיפתח תערוכתו של גיא בר אמוץ "ספסר החלומות", שבה הגלריה תיהפך למעבדת פרשנות לחלום שחלם תוך שימוש בטכנולוגיה רובוטית, חפצים מצויים, וידיאו חי ועבודת סאונד. אוצר התערוכה יניב שפירא.


*גלריה קו 16 (שדרות ששת הימים 6, מרכז קהילתי נוה אליעזר, תל אביב). ביום שני תיפתח התערוכה "פורד" של ערן נוה, פומיו *סאקוראי, ירון אתר וטמיר ליכטנברג, ארבעת מקימי מרכז האמנות "דרום" בתל אביב. התערוכה כוללת מיצבים, רישומים, וידיאו ועבודת סאונד. אוצרת הגלריה מעיין שלף.


*גלריה נורה (שדרות בן מימון 9 ירושלים). בשבת תיפתח בשבת תערוכתה של האמנית עירית כתב, "נגיעות". כתב מציגה רישומי שמן על עץ, שנעשו בנגיעות מכחול קטנות, חריטה ושיוף.

*גלריה גבעון (גורדון 35 תל אביב). מחר תיפתח תערוכתו של ארז ישראלי "ליל שישי", הכוללת מיצב, וידיאו, פיסול, צילום והדפס. העבודות עוסקות בייצוגים של מוות ויופי, כאב ותשוקה, זהות והזדהות, הנצחה והשכחה, ומונומנטליות והגחכתה.


*מוזיאון תל אביב (שדרות שאול המלך). הערב תיפתח תערוכת יחיד של הצייר אמנון דוד ער, זוכה פרס שיף 2008, המתייחסת למסורת הפוטו-ריאליזם וההיפר-ריאליזם. אוצר ד"ר דורון לוריא.


*גלריה טובה אוסמן (בן יהודה 100 תל אביב). הערב תיפתח תערוכתו של הצייר הארגנטינאי ריקרדו לפין, "היה לו אקדח". בחלון הגלריה יפתח המיצב של אביבית בלס ברנס "To Undo".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully