וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים באנגליה דורשים: שדרני BBC צריכים לשלם הקנס ולא התחנה

עינב שיף

6.4.2009 / 13:32

כמעט חצי שנה אחרי התקרית המביכה ג'ונתן רוס, ראסל ברנד והשחקן אנדרו סש מסרבת לגווע. כעת, דורשים שרים בממשלת אנגליה כי השדרנים ישלמו את הקנס, ולא התחנה הציבורית

שרים באנגליה דורשים מהשדרים ג'ונתן רוס וראסל ברנד לשלם את הקנס שהוטל על רשת BBC, בעקבות התנהגותם הבלתי הולמת בחודש אוקטובר. אז, במסגרת תוכנית הרדיו שלהם, השאירו השניים הודעות גסות במענה הקולי של השחקן אנדרו סש, הכוללות רמיזות מיניות בוטות. Ofcome, הרגולטור של אמצעי התקשורת באנגליה, קנס את BBC בעקבות התקרית בסכום עצום של 150,000 לירות שטרלינג ובסיומה הושעה רוס לשלושה חודשים ואילו ברנד ושני בכירים נוספים בתחנה התפטרו.

כעת דורש שר המשפטים של ממשלת אנגליה, ג'ק סטרואו, שרת התקשורת הייזל בלרז ושרת האולימפיאדה טסה ג'ואל טוענים כי על השדרים עצמם לשלם את הקנס במקום התחנה, הממומנת מכספי ציבור. "זה לא נכון שאלו שמשלמים את מיסי הרשיון ישלמו את החשבון מכיסם", אמר סטרואו. "זה יהיה מכובד מצד ג'ונתן רוס לשלם בעצמו", הוסיפה ג'ואל ואילו בלרז אמרה בראיון בתחנה כי "ה- BBC ממומנת על ידי כולנו, אז מדוע אנחנו צריכים לשלם את הקנס? זה רעיון טוב מאד ששניהם ישלמו".
Ofcome הודיעה בתגובה כי אין ביכולתה לקנוס את השניים באופן ישיר, כיוון שתוקף החלטותיה מוחל אך ורק על גופי התקשורת עליהם היא מפקחת. מלבד זאת, טענה Ofcome בהצהרה שפרסמה ביום ו' כי מדובר בכשלים שנתגלו ברשת BBC, אשר הביאו להפרת חוקי השידור של הרשת.

התקרית, שזכתה לשם הקוד "סשגייט" עוררה הדים רבים ברחבי בריטניה. כ- 44,000 תלונות הגיעו ממאזינים בעקבות השידור, 1,939 מהן הופנו ל- Ofcome ו- 42,851 מהן ישירות ל- BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully