וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולדפליי מתגוננת בבית המשפט

עינב שיף

8.4.2009 / 4:56

עורכי דינה של הלהקה הגישו את כתב ההגנה של כריס מרטין ושות' בתגובה לתביעתו של ג'ו סטריאני הטוענת כי קולדפליי גנבו ממנו שיר. "אם ישנו דמיון מקורו בצירוף מקרים", נכתב שם

קולדפליי הגישו אמש (ג') את מסמכי ההגנה שלהם לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, בתגובה לתביעת זכויות היוצרים של הגיטריסט ג'ו סטריאני. במסמך טוענים עורכי הדין של הלהקה הבריטית כי הדמיון בין שירם "Viva La Vida" לקטע "If I Could Fly" מקרי בהחלט ואינו נובע מהעתקה כלשהי.

"אם ישנו דמיון כלשהו בין שני קטעי המוזיקה מקורו בצירוף מקרים מוחלט ומפתיע עבורנו בדיוק כפי שהוא מפתיע עבורו", מצהירה הלהקה בכתב ההגנה. עוד טוענת קולדפליי כי שירו של סטריאני בן ה-52 "חסר מקוריות" ולכן אינו זכאי להגנה מפני זכויות יוצרים.

בכך, מסמנת קולדפליי את הדרך למאבק משפטי על שמם ומקוריות שירם, שהפך ללהיט הגדול ביותר מאלבומם האחרון, "Viva La Vida or Death and All of his Friends" ואף הקנה להם את פרס הגראמי.

הפרשה החלה בחודש דצמבר, אז טען סטריאני כי הלהקה העתיקה את שיר הנושא מאלבומם מקטע שהוציא בשנת 2004 במסגרת האלבום "Is There Love in Space". לאחר מכן הודיעה קולדפליי באתרה הרשמי כי "לא כתבה או הושפעה בכל צורה מהשיר". סטריאני איים לשלוח עובדי הוצאה לפועל בכדי להגיש צווי זימון אישיים לחברי הלהקה בכדי שיופיעו למשפט, אולם נמנע מכך לאחר שהלהקה הודיעה כי שכרה חברת עורכי דין שתטפל עבורם בתיק. טרם נקבע תאריך לדיון ראשון בנושא בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully