וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה עומד להיות מרגש"

עינב שיף

12.4.2009 / 17:46

דניאל סלומון עדיין לא מאמין, בשביל אריק סיני זו חגיגה וסוכני הנסיעות לא מודאגים. מתחילים להתכונן ללאונרד כהן

עוד בטרם נרגעה המקלדת מהידיעה כי לאונרד כהן מגיע לישראל, וכבר ניתן להרגיש שלא מדובר בעוד מופע מחו"ל שמגיע לישראל. בין אם אלו מעריצים שהספיקו לנסוע לאחת ההופעות של כהן בחו"ל, או כאלו שלא ראו אותו מעולם, בואו מצליח להעיר את דמיונם של לא מעט אנשים. המוזיקאי דניאל סלומון, שהפיק ערב מחווה שלם ללאונרד כהן עם שירים שתורגמו לעברית על ידי קובי מידן, מספר כי הוא עדיין לא מאמין שאחד האמנים הנערצים עליו יגיע לישראל. "אני חייב להודות שפקפקתי בזה לגמרי", הוא מספר לוואלה! תרבות. "כבר תהיתי לאיזו הופעה שלו בחו"ל אגיע והאם יש לי כסף או אין לי כסף והידיעה הרשמית על בואו הפתיעה אותי לטובה בצורה מאד קיצונית. כאחד שלא ראה אותו בלייב אבל שיריו מלווים אותי ארוכות, זה עומד להיות מרגש".

כאחד שביצע אותו, אתה חושש להתאכזב באיזושהי צורה?

"קשה לי להאמין. ההצלחה של סיבוב ההופעות שלו מוכיחה שהוא ממלא איזשהו חלל שיש היום. חוץ מזה, בעיני מדובר באמן שהוא כמו יין, משתבח עם השנים. זה כמו מקרטני, אתה לא מתאכזב ברמות האלו".

לאיזה שיר שלו אתה הכי מצפה?

"צר לי על חוסר המקוריות, אבל אני מאד מחכה לשמוע את "סוזאן", שממרום השנים נראה לי שיישמע אחרת. שיר אחר שלו שאני מאד אוהב הוא "A Thousand Kisses Deep" מהאלבום “Ten New Songs". משירי האהבה היותר עקומים מסתוריים שלו".

גם הזמר אריק סיני, שמעלה בשנים האחרונות מופע משירי לאונרד כהן, מוצא עצמו נרגש. "אתה לא מתאר לעצמך עד כמה", אומר סיני לוואלה! תרבות. " עוד לא ראיתי אותו אף פעם ולא נסעתי לחוץ לארץ כי אין לי כסף. בשבילי זו ממש חגיגה, אני מקווה שיבואו הרבה אנשים".

כאחד שביצע ממש שירים שלו, זה מרגיש אחרת?

"באתי לעשות את הערב שלו אחרי 20 שנות בקשה של אנשים, כי אני בעצמי לא העזתי. באתי מתוך הצדעה והערצה, אני בטח ארגיש קצת יותר טוב מאחרים, כי אני יודע את רוב המילים בעל פה".

חשבת פעם על סיטואציה שבה אתה מחמם אותו?"

"אם ידברו איתי על מופע חימום זה יהיה טירוף. אבל בסוף בטח מישהו אחר יעשה את החימום".


בצד הפרקטי, גם במשרדי הכרטיסים מורגשת תכונה, משני צדדים שונים. מצד אחד, במשרד הכרטיסים "הקסטל" בתל אביב ידעו לספר היום לוואלה! תרבות כי זרם הטלפונים לא פסק להגיע מאז פורסמה הידיעה כי כהן יופיע בישראל. "הם שואלים מתי יש כרטיסים, אם יש רשימות המתנה, כל פיסת מידע", אומר אחד המוכרים בקופת המקום. "אנחנו מסבירים להם שברגע שיהיה פוסטר, כולם יידעו הכל".

כלומר אפשר להרגיש תכונה.

"בהחלט תכונה, אך צריך לראות כמה יעלה הכרטיס ואז נראה אם התכונה תישאר בהתאם. אם המופע יתקיים באצטדיון רמת גן, זה טוב יותר לקהל".


מצד שני, בחברת On Tour לא מודאגים מבואו של אחד מכוכבי החבילות התיור שלהם לישראל. "הידיעה על בואו של לאונרד לישראל לא רק שלא הורידה, היא אף העלתה את הביקוש לחבילות בחו"ל", מספר רון גינת מחברת On Tour. ההופעה בישראל מתוכננת לאצטדיון רמת גן, כלומר לראות את לאונרד כהן עם 60,000 אנשים. מה הקשר בין כהן ל-60,000 אנשים? עם 22,000 איש באולמות סגורים זה גם לא להיט, אבל עדיין סביר ושם צריך לראות לאונרד". גינת מספר כי עד השיחה בינינו, הספיק לסגור על עוד כ-6 חבילות נוספות להופעות של כהן בחו"ל. "אנחנו לא צופים ירידה", מספר גינת. "מה יקרה בפועל? רק העתיד יגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully