וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל תיאטרונטו 2009

עינב שיף

13.4.2009 / 19:15

ההצגה "הבן של יעקב" זכתה בפרס הראשון להצגות מבוגרים ו"הקרב הראשון בנחל קשישון" זכתה בפרס הצגת הילדים. ציונים לשבח חולקו גם לשחקניות קארין קורט ודניאל קולבן

ההצגה "הבן של יעקב" היא ההצגה הזוכה בפסטיבל תיאטרונטו ה- 19 שננעל היום ביפו. ההצגה, שנכתבה על ידי גליה בארי, בוימה על ידי שרית וינו-אלעד ובוצעה על ידי ליאור זוהר, זכתה בפרס בשווי 10,000 שקלים.

ההצגה עוסקת בקצין העומד בפני כניסה לאדמת לבנון, אך כאבי הראש התוקפים אותו מביאים לחשיפת עברו הטראומטי, כשהיה חלק מתופעת "ילדי הגזזת", כלומר עולים חדשים שבוצעו בהם טיפולים בכפייה נגד המחלה . חבר השופטים, שהורכב מרביד דברה , סנדרה שדה ויפתח קליין, נימק את הזכייה בהיותה של ההצגה "מסמך חברתי החושף את אחת הפרשות הכואבות והמזעזעות בתולדות החברה הישראלית".

השנה, לראשונה, השתתפו במסגרת התחרותית של הפסטיבל גם הצגות ילדים. ההצגה הזוכה היא "הקרב הראשון בנחל קשישון" שחוברה על ידי אפרים סידון, בוימה מאור זגורי, ובוצעה על ידי השחקנית מסקי שיברו. חבר השופטים, שכלל את עודד מנסטר, מיקי בן כנען ואפרת רייטן, נימק את זכייתה של ההצגה בכך שמדובר ב"חיבור משמח בין שחקנית מוכשרת, בימוי מבריק, תפאורה חכמה ומחזה משולב קלילות, הומור ותקווה לדורות הבאים. הצגה הלוקחת ברצינות הומור וילדים. מחכימה לייצר תקשורת מושלמת עם קהל צעיר ומשתמשת בכל מרכיבי התיאטרון באופן מעורר השתאות".

בכל קטגוריה ניתן גם ציון לשבח לשחקן/נית, כשבתחום הצגות המבוגרים ניתן ציון לשבח לקארין קורט על משחקה בהצגה "לולו – הרפתקה באוושויץ" מאת קארין קורט ושלומי גולן בבימויו של שלומי גולן. בקטגורית הילדים ניתן הציון לשבח לשחקנית דניאל קולבן על משחקה בהצגה "מלך החסידות" שחיברה קולבן יחד עם שירה שטרן, בבימויה של שטרן.

פסטיבל תיאטרונטו התקיים זו הפעם ה- 19 ביפו. על פי מארגני הפסטיבל, אלפי אנשים גדשו את הפעילויות השונות במקום. "תיאטרונטו בצניעות, היה הצלחה גדולה", מסר יעקב אגמון, מנכ"ל הפסטיבל. "פסטיבל הילדים נתן לנו דלק להמשיך לשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully