וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ספקטור הורשע ברצח

עינב שיף

14.4.2009 / 0:51

מי שנחשב לאחד המפיקים המוזיקלים החשובים בהיסטוריה הורשע ברצח השחקנית לנה קלרקסון וצפוי לסיים את חייו בכלא

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

המפיק המוזיקלי פיל ספקטור הורשע הלילה (שלישי) ברצח השחקנית לנה קלרקסון בשנת 2003. המושבעים הרשיעו את ספקטור במשפטו השני בעבירת רצח מדרגה שנייה, לאחר שבמשפט הראשון בתיק לא הצליחו המושבעים להגיע להחלטה פה אחד וספקטור נשלח למשפט חוזר.

כעת מוערך שספקטור בן ה-69 ירצה את שארית חייו במאסר, מכיוון שהעונש המינימלי לעבירה המדוברת על פי חוקי קליפורניה, המדינה בה נשפט, הוא 18 שנות מאסר. "יש לו סיכוי רב יותר לזכות בלוטו מלהשתחרר", אמר הסניגור הפלילי דארן קאבינוקי לסוכנות רויטרס. על פי קאבינוקי, ספקטור יוכל להשתחרר על תנאי לאחר 18 שנים, אם עונשו ייקצב, וציין כי מעט מאוד אנשים שנשפטו למאסר עולם זכו להשתחרר מהכלא. גזר הדין של ספקטור יינתן ב-29 במאי.

במשפחתה של קלרקסון, שמשפחתה אף הגישה תביעה אזרחית נגד ספקטור, הגיבו בסיפוק למשמע גזר הדין. "אנחנו מרוצים שהמושבעים דחו את העיוות והלכלוך בה הוצגו חייה של (של קלרקסון – ע.ש) על ידי ההגנה", נמסר מהמשפחה. "הצדק נעשה, מר ספקטור חייב לקחת אחריות על מעשיו".

סיפור חיים קשה

במהלך כל המשפט טען ספקטור כי הוא חף מפשע. פרקליטיו טענו כי קלרקסון, אותה פגש ספקטור במועדון מספר שעות לפני מותה, התאבדה עקב דיכאון שתקף אותה בשל כישלונותיה המקצועיים כשחקנית. התביעה טענה כי הירי בקלרקסון בוצע במהלך משחק אלים אותו נהג לבצע ספקטור עם נשים בעבר. במהלך המשפט ספקטור לא עלה על דוכן העדים.

ספקטור נחשב לאחד המפיקים המוזיקליים החשובים בהיסטוריה של הפופ. במהלך הקריירה שלו, עבד ספקטור עם הביטלס, הרונטס, לאונרד כהן ואמנים רבים נוספים. מורשתו הגדולה היא שיטת "חומת הסאונד" שלמעשה שינתה את התפיסה כלפי מוזיקת הפופ. עם זאת, הביוגרפיה של ספקטור מציירת סיפור חיים בעייתי למדי: אביו התאבד, אחותו אושפזה במוסדות לחולי נפש וספקטור עצמו אובחן כחולה בדיכאון. בשנת 2006, במהלך המשפט הראשון, נישא ספקטור בפעם הרביעית לשחקנית רייצ'ל שורט, הצעירה ממנו בכ-30 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully