וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מי יודעת

הילית וולברג

14.4.2009 / 2:22

הגיע הזמן שתצאו מהארון ותודו שאתם מכורים ל"אחת שיודעת", סדרה שמגדירה מחדש את האכזריות של גיל הנעורים. הילית וולברג רכלנית

את העונה השניה של "אחת שיודעת" (או "גוסיפ" בשפת מביני העניין), הקדימו פרומואים נוטפי מין שדגדגו לשמרנים הקיצונים בליבידו וגרמו להם להתלונן בועד ההורים של הטלוויזיה, הלא הן תכניות הבוקר האמריקאיות – מקדשם של הורים מודאגים שחושבים שהילדים שלהם לא מקיימים יחסי מין. אז טכנית זה נכון, כי ביל קלינטון קבע פעם שאוראלי לא נחשב ובאמריקה לקחו אותו מילולית, אבל הילדות האמריקאיות הלא כל כך חסודות ממש לא צריכות שסרינה ואן דר וודסן תדגים להם למה יש בנות שלא לובשות תחתונים מתחת לחצאית בשביל לאבד את הבתולין.

למען האמת הסקס הזה שהוציא לקתולים את הוריד במצח, הוא לא העניין בסדרה כמו "גוסיפ". הוא אפילו עניין שולי. סרינה שכבה עם נייט בזמן שהוא חיכה שבלייר תשכב איתו, אבל היא כבר החליטה לשכב עם צ'אק שהיה רוצה לשכב עם כל אחת מהדמויות בסדרה בבת אחת, בלה בלה בלה, את כל זה כבר ראינו ב"בוורלי הילס", ב"מגרש ביתי" וב"או.סי". היינו שם, עשינו את זה (חלקנו לפחות), הלאה. מה עוד יש לראות?

רוע צרוף

באמריקה הבינו מהר שצריך להדביק את הטינופת של הריאלטי והחליטו שצריך משהו אחר. סקס וסמים זה אחלה, שלא תבינו לא נכון, וגם יש מלא מזה בעונה החדשה של "גוסיפ" (שעלתה בשבוע שעבר ב-HOT), אבל הגיע הזמן לרענן. גוסיפ הצליחה לעשות את זה כבר בעונה הראשונה עם קונספט הבלוג הרכילותי - שילוב של עלון בית ספר עם פרז הילטון - הבגדים שכל ילדה רצה לקנות אחרי כל פרק ושתי הכוכבות הראשיות של הסדרה, בלייק לייבלי (סרינה) ולייטון מיסטר (בלייר) שהן מסוג הבנות היפות שבנים אוהבים ובנות אוהבות לפרגן להן. בכמה פרקים בודדים "גוסיפ" הפכה ללוהטת יותר מכל סדרת נעורים שקדמה לה, לגרסה צעירה ורעננה של "סקס והעיר" המזדקנת, לפחות במה שקשור לסטייל.

אבל מעבר לקוסמטיקה החיצונית שלה, "גוסיפ" מצטיינת יותר מכל (בייחוד בעונה השנייה המעולה שלה) בהצפת הרוע בצורה מעט אחרת ממה שנראתה קודם – לא בדמות טראבל מייקרית אחת, אלא בשלל דמויות שהרוע שוכן בהן בשלום ידידותי עם הטוב. וכשאותו רוע יוצא (והוא יוצא לעתים די תכופות) הוא מתורגם לרגעים קומיים עם המון מודעות עצמית וקריצה לקהל הנאמן של הסדרה.

הפקולטה ללימודי מזימות

אין דוגמא טובה לדואליות הזו של הטוב והרע משער ה"רולינג סטון" שיצא לא מזמן בארצות הברית ומציג את לייבלי ומיסטר מלקקות יחדיו כדור גלידה ורדרדה במין מבט שאפשר רק לתרגם כמרקחת של תמימות נערית לוליטאית. "ריגוש מלוכלך" הגדירו את זה עורכי העיתון ונתנו בכך שם לאותה תחושה נעימה שאנחנו מקבלים בכל פעם שמישהו תוקע למישהו אחר סכין בגב (בייחוד כשבלייר עושה את זה בגאוניות נחשית שחייבים להעריץ).

אם כבר, ועד ההורים השמרני והצדקני צריך להגיד תודה ל"גוסיפ", שלא רק שמלמדת אותנו תרשימי זרימה ומתימטיקה (נקמה ומזימות זה מדע מדויק שמצריך חשיבה אסטרטגית ויכולת ניהולית של צוות עובדים), אלא גם מלמדת אותנו שסקס סמים ורוקנרול זה פאסה. מזימות א-לה היי בנטורל זה הסם החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully