וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאפית עם ג'יפה

דנה קסלר

16.4.2009 / 11:29

Bat for Lashes היא יפהפייה ניאו-היפית וסופר-טרנדית, שעושה מוזיקה טובה, אבל עדיין מעצבנת את דנה קסלר

יש משהו חשוד בבחורות עם שיער ארוך ופוני. השיער שלהן מוצלח מדי: הוא גם יפה, גם חמוד וגם מגניב ואלטרנטיבי. זה לא בסדר. התספורת והשם הספיקו לי כדי להתעלם עד כה מ-Bat for Lashes. האמת שהנחתי שהיא סוג של פייסט או קאט פאוואר – שתי יוצרות מעצבנות, שלא מפסידות כלום מזה שאני לא סובלת אותן כי הן מוערכות מספיק על ידי אנשים אחרים.

הסברתי את כל זה לעורך שלי בוואלה! תרבות, שבדרך כלל דווקא מקבל את האבחנות וההסתייגויות שלי בפתיחות מעוררת הערכה. הפעם הוא אמר לי: "תקשיבי לה. לדעתי היא די טובה". לא ההמלצה החמה ביותר ששמעתי מימי, אבל הסכמתי להקשיב. ואתם יודעים מה? הוא צדק: היא די טובה. אבל גם די מעצבנת.

היפהפייה הניאו-היפית וחובבת צבעי-הפנים, שכל צילום שלה נראה כמו הפקת אופנה במגזין טרנדי, היא בחורה בריטית שנולדה בשם נטאשה קאן ומתגוררת בברייטון. כפי שניתן בקלות להסיק מדמותה, היא כמובן למדה אמנות, וכשפצחה בקריירת סולו החליטה לאמץ לעצמה את הכינוי Bat for Lashes. לפני שנתיים היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה, “Fur And Gold”, שהפיל את המבקרים, זיכה אותה בשלל פרסים יוקרתיים וגרם לתום יורק להזיל עליה ריר. במקביל היא הפכה לאייקון אופנה (תאשימו אותה בהחזרת סרטי השיער, הנוצות והנצנצים), ולמרות שהשילובים שהיא עושה בין אסתטיקת ניו אייג', מאגיה שחורה, רטרו אייטיז והובו-שיק, מריחים ממאמץ, אין להכחיש שהיא לובשת אותם יפה.

נערה פגאנית שופכת את לבה

אחת ההשפעות הבולטות על הלוק של Bat for Lashes היא סטיבי ניקס, אלילת הרוק הגדולה מפליטווד מק, שרשמה פטנט על לוק המכשפה המסתורית עוד בסבנטיז. בקול ובצורת ההגשה של Bat for Lashes, לעומת זאת, אין זכר לניקס. אבל יש השפעה ברורה של שורת מכשפות אחרות, מקייט בוש וטורי איימוס ועד פי.ג'יי הארווי וביורק.

הארט-סקול פוסט-מודרניזם של Bat for Lashes בא לידי ביטוי לא רק באסתטיקה שלה (על עטיפת הסינגל החדש, "דניאל", היא מצולמת על חוף הים כשעל גבה החשוף מצויר פורטרט של דניאל לה-רוסו, גיבור סרט האייטיז האהוב “Karate Kid”) אלא גם במוזיקה שלה. האלבום החדש שלה, “Two Suns”, מהלך כל העת בין האלקטרוני לאורגני, כשמקצבים שבטיים וסינתים איטיזיים בונים ביחד את המצע בו שופכת הנערה הפגאנית-מודרנית את לבה.

השיא מגיע בקטע האחרון, "The Big Sleep" – דואט אפל ותיאטרלי עם סקוט ווקר, שמזכיר קטעים של ניקו מאלבומי הסולו שלה מסוף שנות השישים. הסקוט ווקר שהזמינה קאן לאולפנה הוא רחוק מאוד מהכוכב הבלונדיני הצעיר מימיו ב-Walker Brothers או מכוכב הפופ התזמורתי שהשפיע על יצירתם של ה-Last Shadow Puppets. הסקוט ווקר ששר עם Bat for Lashes הוא ללא ספק האוונגרדיסט המשונה שהוא הפך אליו בשנים האחרונות. קשה להאמין שכמה רצועות לפני הפינאלה הגרנדיוזי והמאוד לא פופי הזה שמענו את להיט האלקטרו-אייטיז הרומנטי "דניאל".

יש משהו מעניין בשילוב שעושה Bat for Lashes בין פולקיות לאלקטרוניקה ובין מוזיקת אווירה לבין כתיבת שירים אינטימית. לצורך כך היא נעזרת באלטר-אגו שלה – פאם פטאל בלונדינית בעלת הרס עצמי בשם פרל – שדרכה היא מביעה חלק מהאמוציות הגדולות והדרמטיות שלה. אין ספק שהאלבום החדש של Bat for Lashes מחזק את מעמדה כיוצרת מעניינת. אבל עדיין יש בה משהו חשוד. אולי זה כי מעולם לא ראיתם מיסטיקה ניו-אייג'ית מכוסה בכל כך הרבה נצנצים ואקססוריז מטופ-שופ.

באט פור לאשס, “Two Suns” (הליקון)

  • עוד באותו נושא:
  • bat for lashes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully