וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שחקן התיאטרון נתן כוגן

עינב שיף

16.4.2009 / 11:51

השחקן, מראשוני שחקני תיאטרון הקאמרי הלך לעולמו בגיל 95. מנכ"ל תיאטרון הקאמרי: "הוא היה יפה תואר וזקוף קומה עד יום מותו"

שחקן התיאטרון נתן כוגן, הלך לעולמו. תיאטרון הקאמרי הודיע על לכתו של השחקן הוותיק אתמול בבוקר, חג שני של פסח. בן 95 היה במותו.

כוגן, יליד בירת אזייברג'אן באקו, עלה לישראל בשנת 1920, ירד ממנה עם משפחתו עקב קשיי פרנסה ועלה לבדו שוב בשנת 1935. לאחר ששירת בבריגדה היהודית במסגרת הצבא הבריטי, השתתף כוגן בהקמת הלהקה הצבאית הראשונה, יחד עם מרדכי זעירא ויעקב אורלנד. בשנת 1946 הצטרף לתיאטרון הקאמרי שאחיו, אברהם בן-יוסף היה בן מייסדיו ובו שיחק עד שפרש לגמלאות.

במהלך הקריירה שלו השתתף כוגן בעשרות תפקידים בטלוויזיה ("מיי פירסט סוני") ,תיאטרון וקולנוע, בעיקר זה הצרפתי. כוגן היה מועמד לפרס הסזאר, האוסקר הצרפתי, בעקבות משחקו בסרט “La Promenade " משנת 2006 ושיחק בסרטים בולטים נוספים כגון " אלה האוהבים אותי יסעו אלי ברכבת", "טנגו רשבסקי" ועוד. כוגן השאיר אחריו אישה, דנה, שתי בנות ונכדה.

נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי ספד היום לכוגן: "נתן היה מהאבות המייסדים של הקאמרי", אמר סמל לוואלה! תרבות. "אחיו היה בין חמשת מייסדי הקאמרי. הוא היה אדם נפלא, הוא אהב מאד תיאטרון, הלך לכל ההצגות ולא כמקובל במקומותינו עם השחקנים. הוא הביא מצב רוח מרנין להפקות, הקפיד על רמה מאד גבוהה ויכולות קולית שלא צריך הגברה בשבילו. הוא היה יפה תואר וזקוף קומה עד יום מותו".

  • עוד באותו נושא:
  • נתן כוגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully