וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכין פלסטיק

הילית וולברג

17.4.2009 / 1:50

"אליפות המסעדות" מספקת בידור גסטרונומי מהנה, אבל מי שמחפש את המסעדה הטובה בארץ לא ימצא אותה שם. הילית וולברג רעבה

לא רק שאנחנו מתים מצמא והכינרת שלנו מתייבשת, אנחנו גם עם רעב. ואותם צרכי הישרדות בסיסיים שהפכו עם השנים למותרות, הם אלו שסביר להניח שגרמו לכם לשבת מול "אליפות המסעדות", הגרסה החדשה ל"קרב סכינים", ולדמיין את עצמכם סועדים את אותן המנות עליהם משתפך טרקלין המבקרים בהנאה מרובה. קצת הרטבתם את הלשון כשראיתם את רפי אדר מתענג על הבשר, משכתם באף בסקרנות כשאיל גפן הריח את היין שהתלווה למנה. הנהנתם בהסכמה עם המילים "גן עדן שמתפוצץ בפה" ורצתם מיד למקרר לתקוע את המזלג במה שנשאר מארוחת הערב.

"אליפות המסעדות" משחקת על נוסחה שהוכיחה את עצמה בעולם כולו ומוכיחה עצמה גם אצלנו. אנחנו אוהבים לאכול. גם אם בעיניים. "אליפות המסעדות" זורמת במהירות על פני שלבי ההכנה ותיאור המנות, היא לוקחת אותנו למסע גסטרונומי בסין או בתאילנד מבלי שנקום מהספה, היא משעשעת לפרקים בחלק הפרשנויות ושלא כמו נתח בשר עסיסי ונא למחצה במסעדת בשרים משובחת, "קרב המסעדות" דווקא עשויה היטב. ממש כמו עונותיה הקודמות.

רק תבלין אחד מיותר נפל אל הצלחת; הכותרת הפומפוזית שניתנה לפרויקט החביב הזה - "אליפות המסעדות". האם אלו המסעדות הטובות ביותר בארץ שנכנסו לאליפות לאחר סינונים קפדניים, או המסעדות שהסכימו להירשם לתחרות בשביל עוד קצת ביזנס? האם מן הראוי כשתופרים תואר כל כך נחשק, לפחות, לתת איזה גילוי נאות שיש כמה מסעדות לא רעות, חביבות, שלא לומר מעולות, שלא ניאותו להשתתף במפעל הזה, ועדיין שוות איזה ביקור?

ואם כבר בודקים מסעדה ולא רק את השף שלה, ומביאים את המלצרים לאולפן, לא כדאי גם לבדוק את השירות והתפקוד תחת לחץ, שכל כך משפיעים על החוויה שמקבל הסועד? ואם כבר הבאתם את רפי אדר, אחד המסעדנים המוערכים והוותיקים בישראל - מי שהעלה את המטבח האיטלקי בארץ בכמה רמות ויכול לתרום לדיון על מסעדה מעבר למטבח - לא כדאי לחלץ ממנו מעט יותר תובנות בנוגע למסעדנות מלבד אם היה לו "יותר טעים" או "פחות טעים"? ככה, אתם יודעים, בקטנה; כדי להצדיק את הכותרות המפוארות והפרומואים שאוכלים לנו את הראש - הדימוי אינו מקרי - כבר שבועיים בנוגע ל"מי תהיה המסעדה הכי טובה בישראל".

אבל מי בכלל מחפש איזושהי אמת חמקמקה מערוץ שהופך כל פרק ב"הישרדות" ל"הכי חזק של העונה" וכל סרט דוקו על בוגר "לרדת בגדול" שהשיב לעצמו את המאסה בריבית כפולה ל"רגעים שלא תרצו להחמיץ". נדמה שככל שגוברות ההצהרות מלאות הסופרלטיבים, כך אנו הופכים, ובצדק, לקהי חושים אדישים כלפי מה שמתרחש על המסך שמולנו. בינתיים עדיף לטחון עוד קצת, לא?

* אליפות המסעדות, חמישי, 21:00, ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully