וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סת' רוגן ואנה פאריס בסצנת אונס?

עינב שיף

17.4.2009 / 19:22

סת' רוגן מציג סצנת מין בעייתית עם אנה פאריס ב"Observe and Report" ויש מי שצועק "אונס!". בינתיים, הוא מסתבך גם עם שוטרי הקניונים

סצנת האונס בסרט “Observe and Report" שביים וכתב ג'ודי היל, מעוררת פולמוס נוקב בקרב עיתונאים וחובבי קולנוע. בסרט בו מככב סת' רוגן (“הדייט שתקע אותי", "סופרבאד", "זאק ומירי עושים פורנו"), דמותו, רוני, מקיימת יחסי מין עם ברנדי (אנה פאריס) כשהיא שיכורה מטקילה ותחת השפעה של תרופות אנטי- דיכאוניות. כשרוני מנסה לבדוק האם היא בכלל מבינה מה מתרחש סביבה, צועקת עליו ברנדי "אמרתי לך לעצור? בן זונה!", וזו כביכול ה"הסכמה" שנותנת דמותה של פאריס.

הסצנה הקומית נראתה למספר כותבים – ובעיקר כותבות – כמעין לגיטימציה ל"Date Rape" - אונס במהלך דייט. "אני חושבת על כל הנשים שנאנסו ואני מכירה יושבות בקולנוע וחושבות על הסרט כהפוגה הקומית מחייהן הרציניים, רק כדי לראות שהניסיון שלהם הופך לבדיחה גדולה", אמרה הבלוגרית קורטני מרטין לחדשות ABC. "אני חושבת שהן יעברו טראומה".

גם הבלוגרית של הבוסטון הראלד, לורן בקהאם פאלקון, יצאה בחריפות נגד הסרט בכלל והסצנה בפרט. "אשה מעולפת במיטה, יש קיא על הכרית וגבר מקיים יחסי מין איתה. אני קוראת לזה אונס", כותבת פאלקון. "היוצרים של 'Observe and Report'? הם קוראים לזה קומדיה".

אולי הנחרץ מכולם היה אתר “Women In Hollywood" שפרסם פוסט קטלני על הסרט ועל רוגן עצמו, פרי עטה של מליסה סילברסטון. "כולנו יודעים שיש המון אלימות מינית מודחקת כנגד נשים וסרט כזה מתייחס לשכבה הזו בכזו קלילות שזה ממש מדהים", כותבת סילברסטון. "איך סרט כזה קיבל דירוג R?", מתייחסת סילברסטון לעובדה שנערים מתחת לגיל 17 יוכלו לצפות בסרט בליווי מבוגר. "תיאור אלימות מינית כקומדיה הוא פשוט לא בסדר", היא מסכמת.

לאחר מכן פונה סילברסטון לכניסה חזיתית באנה פאריס, שבעצמה הסתייגה בראיונות מהסצנה הבעייתית ולמעשה די הופתעה שהיא לא נחתכה על ידי האולפנים. "פאריס חייבת לחשוב על קריירה אחרת", כותבת סילברסטון, "כי מילא להיות מצחיקה וטיפשה זה להיות דבר אחד, אבל לעשות צחוק מאונס זו קטגוריה אחרת לגמרי". סילברסטון חותמת את המאמר במילים "אונס זה לא מצחיק, אף פעם".

ומה עם "חוק וסדר: מדור מיוחד"?

כיצד רוגן, אחד מהכוכבים הקומיים הבולטים של השנים האחרונות בארצות הברית מגיב? מבחינתו, הסצנה שבה פאריס צועקת עליו שלא יפסיק, היא שובר הקרח שבין הדרמה לקומדיה. "אתה יכול לחוש כיצד הקהל תוהה 'איך הוא יסדר שזה יהיה בסדר?, מה כבר הוא יכול להגיד או לעשות כדי שאני לא אצא מהסרט בשלושים השניות הבאות?' ואז היא אומרת את הדבר היחיד שהופך את זה לבסדר".

רוגן, שחתום על הסרט ביחד עם היל, הוסיף בראיון ל- Entertainment Weekly כי היו וויכוחים בינו לבין וורנר בראדרס, מפיצת הסרט, לגבי סצנות מסוימות, אך דווקא הסצנה הזו לא הייתה במוקד העניינים. כל אתרי החדשות שפנו לוורנר בכדי לקבל תגובה בנושא – הושבו ריקם. באותו ראיון, התייצב ה- Entertainment Weekly לימינו של רוגן ותהה "היכן כל האנשים הזועמים האלו, כשבכל שבוע 'חוק וסדר: מדור מיוחד' שוברים בכל שבוע טאבו של גופה נשית שעברה אונס או התעללות עוד לפני שעלו הקרדיטים?", שואל המגזין הנפוץ, שהעניק לסרט את הציון A-.

ובעוד הדיון בנושא ממשיך, נראה שחזית חדשה תיפתח נגד הסרט המדובר. אותה לורן בקהאם פאלקון יצאה לקניונים לראיין את מאבטחי המקום על האופן בו הם מוצגים בסרט וגם בשובר הקופות המפתיע “Mall Cop" והתוצאה היא מרמור כלפי הפיכתם למטרה נייחת. המאבטחים ביקשו להישאר בשם בדוי ואחד אחרי השני שטחו את האחריות הכבדה המוטלת עליהם, שלא קרובה לאופן המגוחך בו מציגים אותם רוגן וג'יימס.

"שוטרי קניונים הם בעלי אחריות אדירה", אומר לפאלקון טום וולטון, סגן נשיא חברת AlliedBarton, בעלת יותר מ- 50,000 אנשי ביטחון ברחבי המדינה. "הם מאומנים באופן קבוע למקרי חירום. אנחנו בדרך כלל לא מריעים להם, אפילו כשצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully