וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השביתה הוסר מעל הוליווד

עינב שיף

18.4.2009 / 18:29

גילדת שחקני המסך ואיגוד האולפנים והמפיקים השיגו הסכם שאמור להחזיק מעמד עד 2011 ולהסיר את איומי השביתה השונים

גילדת שחקני המסך (SAG) ואיגוד האולפנים והמפיקים של הוליווד (AMPTP) הגיעו אמש (ו') להסכם ביניהם. שני הצדדים מנהלים דיונים כמעט שנה, מאז פקיעת החוזה הקודם -30 ביוני 2008. בכך, אם יאושר ההסכם במועצת המנהלים של גילדת השחקנים, יוסר איום השביתה שמרחף מאז דחתה הגילדה את הצעת האולפנים ב -21 בפברואר.

פרטי ההסכם טרם נחשפו, אך אתרי הבידור השונים מדווחים כי תוקפו של ההסכם יסתיים ב- 30 ביוני 2011, תאריך שמיישר קו עם הסכמי האולפנים ושאר הגילדות הפועלות בהוליווד, כגון הבמאים והכותבים. המשמעות היא שבעוד כשנתיים, יהיה לאיגודים השונים כוח רב אל מול האולפנים בהשגת חוזה חדש.

אך כאמור, ההסכם עדיין דרוש אישור של מועצת המנהלים של הגילדה, ולאחר מכן בהצבעה של 120,000 החברים בארגון. על פי ניתוח של אתרים מרכזיים כגון Hollywood Reporter ו -Variety ההסכם לא אמור להיתקל במכשולים, שכן עד כה מועצת המנהלים התנהלה בקו מתון בהרבה מזה של נשיא הגילדה, אלן רוזנברג ואנשיו.

על פי מקורות שדיברו עם סוכנות רויטרס, הנושא הבעייתי ביותר היה התמלוגים אותם דרשה ה- SAG משימוש בתכנים באינטרנט ועל פי ההסכם החדש – הסיכום בין הצדדים דומה למדי למה שהשיג פדרציית האמנים האמריקאים בטלוויזיה וברדיו (AFTRA) ביולי 2008.

עם זאת, בקרב הצפוי בין הצדדים בשאלה מי הרוויח מההסכם, צפויה לגילדת השחקנים אופוזיציה לא קלה. "אני חושב שרוב האנשים לא יראו בהסכם ניצחון גדול ל- SAG", אמר לרויטרס עורך הדין מארק ליטוואק, המתמחה בנושאים הקשורים לתעשייה. "בגלל הזמן שזה לקח והמחיר שהמשא ומתן גבה. אני חושב שרוב האנשים ישחררו אנחת רווחה שזה סוף סוף נפתר".

ג'ונתן הנדל, עורך דין נוסף בתעשייה, אמר לרויטרס כי גם לאולפנים היה אינטרס לסיים את המשא ומתן בהקדם בשל הצורך להפיק סרטים שישוחררו ב- 2010, וחששו לעשות זאת תחת איום השביתה. על פי הנדל, ההסכם יאושר בתחילת מאי לכל המוקדם, כשבעלי הקו הנוקשה בגילדת השחקנים יילחמו בהסכם.

תולדות הסכסוך

הסכסוך בין הגילדה לאולפנים החל למעשה מתום ההסכם הקודם, ב- 30 ביוני 2008. מאז, פועלת הוליווד למעשה ללא חוזה תקף, תחת פרטי החוזה הקודם. נשיא הגילדה, אלן רוזנברג, הוביל קו נוקשה שכמעט הגיע לכדי שביתה, אולם לא הצליח להשיג את 75 אחוזי הרוב הדרושים לו כדי לצאת לשביתה.

בנוסף, התנהלה מחלוקת פנימית בנוגע לאופי המשא ומתן מול האולפנים, בסיומו פוטר דאג אלן, האחראי על המשא ומתן מול האולפנים והוחלף על ידי ג'ון מגוואייר. רוזנברג אף איבד את הרוב בהנהלת ה-SAG ושחקנים רבים ומפורסמים, ביניהם סאלי פילד, יצאו באופן נחרץ נגד השביתה, בשל המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully