וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לספר האחרון של נבוקוב

עינב שיף

18.4.2009 / 15:50

כמעט שנה לאחר שבנו של ולדימיר נבוקוב החליט לפרסם את "The Original of Laura" בניגוד לרצון אביו, נחתמה העיסקה בין הצדדים והספר ייצא לאור בנובמבר, לצד פרסומים נוספים של הסופר שלא ראו אור

יצירתו האחרונה של הסופר הרוסי ולדימיר נבוקוב ("לוליטה") תצא לאור בחודש נובמבר הקרוב. היצירה, "The Original of Laura", לא הושלמה לגמרי על ידי נבוקוב שהלך לעולמו בשנת 1977 וביקש שהיצירה לא תפורסם. למרות בקשתו, לאחר שנים של התדיינות החליט בנו של נבוקוב, דימטרי, שהביעה לפני כשנה רצון לפרסם את היצירה, להוציאה לאור.

כעת, לאחר ספקולציות רבות, נחשפת מעט עלילת הספר, שעל פי הטלגרף, מזכירה במשהו את "לוליטה" (העוסק באהבתו של גבר מבוגר לנערה צעירה). ב- "The Original of Laura" מתאהב אדם מבוגר בנערה צעירה, שבמשך השנים נישאה, אולם אינה מאושרת בחייה הנוכחיים. "נבוקוב מתעניין מאד בפסיכולוגיה בספר הזה", מספרת אלקסיס קירשבאום, עורכת סדרת הקלאסיקות של פינגווין. "הוא מתעסק במשמעות של לשנוא את עצמך ולרצות להיעלם". קירשבאום גילתה כי מאחורי כל עמוד מודפס של הספר יוצג כתב היד המקורי של נבוקוב, שחיבר את היצירה על כ- 138 כרטיסיות.

הספר ייצא לאור ב- 3 בנובמבר . על פי מגזין "Bookseller", העסקה, שכללה גם את המשך הזכויות על הקטלוג של נבוקוב, עלתה להוצאה סכום בן שש ספרות, בסיכום שהושג לאחר מרתון שיחות בביתו של דימיטרי נבוקוב בשוויץ. בנוסף, מתכננת ההוצאה פרסום ראשון באנגלית של ספר שירים שכתב נבוקוב (היעד הוא נובמבר 2010) ואחריו מכתבים שכתב נבוקוב לאשתו, ורה, שלא פורסמו מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully