וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הסופר ג'יי.ג'י. באלארד

19.4.2009 / 21:59

הסופר שחיבר את "קראש" ו"אימפריית השמש" שהיה מושא להערצת רבים, הלך לעולמו היום בגיל 78, לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן

הסופר ג'יימס גראהם באלארד הלך לעולמו בגיל 78 לאחר מחלה ארוכה. באלארד, שכתב בעיקר ספרי מדע בידיוני, התפרסם דווקא בזכות הספר "אימפריית השמש" – סיפור אודות ילד במחנה שבויים יפני מתקופת מלחמת העולם השניה.

'אימפריית השמש' בוסס על זכרונות של באלארד עצמו, זאת לאחר שבילה שנתיים במחנה שבויים. הספר, שיצא ב-1984, עובד שלוש שנים לאחר מכן לסרט על ידי סטיבן ספילברג, וזכה ב-6 פרסי אוסקר. ספר נוסף של באלארד שעובד לסרט מצליח הוא "Crash” שבוים על ידי דייוויד קרוננברג ב-1996 ועורר סערה עקב סצינות מין ואלימות בוטות. למרות זאת, הסרט זכה באותה השנה בפרס המיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קאן.

ביוני 2006 אובחנה אצל הסופר מחלת סרטן הערמונית. הספר האחרון אותו כתב הוא אוטוביוגרפיה בשם "Miracles of Life”, שפורסמה בשנה שעברה.

ספריו, שפתו ועולמו הייחודי של באלארד הקנו לו מעריצים רבים מסביב לעולם והוא נודע כשהשפעתם המרכזית של סופרים, מוזיקאים ויוצרים אחרים. בין השאר, להקת ג'וי דיוויז'ן הבריטית קראה לשיר הפותח של אלבומה השני על שם נובלה שכתב ("Atrocity Exhibition") ואילו להקת המאניק סטריט פריצ'רס סימפלה דגימת קול של באלארד בתוך השיר "Mausoleum", שהופיע באלבום "The Holy Bible".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully