וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולנוע בעד ספרים

ענת קם

20.4.2009 / 14:38

כנס פיצ'ינג ראשון מסוגו, שיתקיים באמצע יוני יחבר בין מפיקים ויוצרי קולנוע להוצאות ספרים

איגוד המפיקים בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי, סינמטק הרצליה והתאחדות הוצאות ספרים בישראל יקיימו כנס פיצ'ינג ראשון מסוגו המוקדש לעיבוד ספרים לסרטי קולנוע. הכנס יתקיים ב-19 ביוני ובמסגרתו יציגו סוכנים ספרותיים והוצאות לאור ספרים המתאימים לעיבוד קולנועי בפני מפיקים ויוצרי קולנוע ישראלים. כל הוצאה לאור תבחר עד חמישה כותרים מספרות המקור שהתפרסמה מאז ינואר 2007 המתאימים לעיבוד קולנועי וזכויות ההסרטה שלהם פנויות ומשוחררות. יתקבלו גם ספרים מוכנים לדפוס שיראו אור אחרי שבוע הספר 2009.

ועדת המיון לכנס תקרא ותמליץ על 10-12 הספרים שייבחרו ואשר יוצגו בפני קהל המוזמנים בכנס. ועדת המיון מורכבת מהמפיק נפתלי אלטר, הסופרת עדנה מזי"א והעורכת הראשית של הוצאת ידיעות ספרים לשעבר עליזה ציגלר. היועצת האמנותית לכנס היא העורכת הראשית של הוצאת כתר לשעבר רונית וייס ברקוביץ'.

הכנס מיועד בעיקרו למפיקים שעיקר עיסוקם הוא סרטים עלילתיים המיועדים להקרנה בבתי הקולנוע ומטרתו יצירת עיבודים קולנועיים של ספרי המקור לסרטים עלילתיים המיועדים להקרנה בבתי הקולנוע. ההשתתפות בכנס פתוחה לבמאים, תסריטאים ואנשי מקצוע מענף הקולנוע והוצאות הספרים. יוזמי האירוע מקווים לייסד, לראשונה בישראל, מסורת שתשמש במה לרעיונות משותפים אשר ימצאו את ביטויים על המסך הגדול.

מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי כתריאל שחורי אמר כי הקולנוע הישראלי התאפיין במהלך השנים במיעוט יחסי של עיבודים וכי רק כעשרה אחוזים מסרטי קרן הקולנוע הישראלי הם עיבודים ממקור ספרותי. עם זאת הוא הוסיף כי בשנים האחרונות מספר העיבודים של יצירות ספרותיות למסך הגדול עולה בהתמדה ו-"הסרטים מדגימים סינרגיה המשלבת בהצלחה בין עולם המילים לבין עולם המראות. המפיקים נחשפים למקור ההשראה הספרותי, והמו"לים נהנים מחשיפה לקהלים רחבים בתחום ושפת תרבות נוספת".

בין ספרי המקור שעובדו לאחרונה לסרטים מצליחים ישנם "מישהו לרוץ איתו" מאת דוד גורסמן, "הקיץ של אביה" מאת גילה אלמגור, "אם יש גן עדן" של רון לשם שעובד לסרט המועמד לאוסקר "בופור", "שלושה ימים וילד" מאת א.ב. יהושע ועוד. כמו כן מופקים בימים אלה מופקים בארץ הסרטים "התגנבות יחידים" ו"ספר הדקדוק הפנימי" על פי ספריהם של יהושע קנז ודוד גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully