וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס כבש את הפוליצר

עינב שיף

21.4.2009 / 1:10

העיתון זכה בחמישה פרסי פוליצר, בטקס שנערך הלילה בניו יורק. בקטגוריות התרבות זכו הסופרת אליזבת סטראוט, המוזיקאי סטיב רייך ועוד

הזוכים בפרסי הפוליצר הוכרזו הלילה (ב') באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. הפרסים, בשווי 10,000 כל אחד, הוענקו ב-21 קטגוריות בסך הכל, מהן 14 בעיתונות ו- 7 בתחומי תרבות אחרים, ביניהם שירה, מחזאות ומוזיקה. הפרס היוקרתי מוענק מאז שנת 1917 ונחשב לפרס החשוב ביותר בתחום העיתונות.

הניו יורק טיימס היה הזוכה הגדול של הערב, כשגרף חמישה פרסים מתוך השבעה; דיוויד בארסטואו זכה בקטגורית העיתונות החוקרת, על סדרת כתבות בנושא שחיתויות של גנרלים לשעבר שהכין עבור העיתון; צוות כותבי העיתון זכה בפרס ה"Breaking News" בעקבות חשיפת שערורית המין של מושל ניו יורק לשעבר אליוט ספיצר. פרס נוסף לצוות הכותבים ניתן בקטגוריית ה- "International Reporting" על דיווחיו מפקיסטן ואפגניסטן וסיקור כוחות הצבא האמריקני באזור. דיימון ווינטר מהעיתון זכה בפרס בקטגורית הכתבות המצולמות ואילו הולנד קוטר זכה בפרס הביקורת על עבודתו בנושא האמנות. בפרס מרשים אחר זכה הצלם פטריק פארל מהמיאמי הראלד, על צילומים מדהימים של נזקי סופת ההוריקן "אייק".

בקטגורית התרבות, קיבלה אליזבת סטראוט את פרס הספרות העלילתית הטוב ביותר עבור "אוליב קיטריג'" שתורגם גם לעברית. את פרס המחזה הטוב ביותר גרפה לין נוטג' על המחזה "Ruined". פרס החיבור ההיסטורי הטוב ביותר ניתן לאנט גורדון-ריד "The Hemingses of Monticello: An American Family" העוסק במשפחת עבדים הקשורה למשפחתו של נשיא ארצות הברית, תומס ג'פרסון, קשר שההיסטוריה האמריקנית ניסתה לטשטש. הסופר דגלאס בלקמון זכה בפרס כללי לספרות עיונית על יצירתו "Slavery By Another Name: The Re-Enslavement Of Black Americans From The Civil War To World War II".

הפרס בקטגורית הביוגרפיה ניתן ל- "American Lion: Andrew Jackson in the White House" של ג'ון מיטצ'ם העוסק בנשיא אנדרו ג'קסון. המוזיקאי סטיב רייך זכה בפרס על יצירתו "Double Sextet". וויליאם סטנלי מארווין זכה בפרס השירה על ספרו "The Shadow of Sirius".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully