וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמירת הלשון

ישי קיצ'לס

27.4.2009 / 9:55

על ידי דילול עירום, קללות ואלימות מנסה הוליווד להתאושש מהכישלון המסחרי של "השומרים". הם מצדם ממשיכים לחיות עם שני סרטים קצרים חדשים, שמוכיחים שמדובר ביצירה ראויה. ישי קיצ'לס מריח דם

המשבר הכלכלי הגדול אמנם לא ממש מצליח להשפיע עד עתה על הכנסותיהם של האולפנים ההוליוודיים הגדולים (להפך, השנה הם דווקא מרוויחים יותר מאשר בתקופה המקבילה דאשתקד), אך הכישלון היחסי של אפוס הקומיקס האפל "השומרים" – שעלה המון, ושלא הצליח לעמוד בציפיות הלא מציאותיות של מפיקיו - עוד עשוי לדפוק לנו את הקיץ.

בניסיון מעצבן למנוע סיכונים מיותרים, יותר ויותר סרטי קיץ יקרים החליטו לאחרונה לדלל את התוכן שלהם על מנת לזכות בדירוג PG-13 הנחשק והידידותי למשפחה. כך יוכלו להימנע המפיקים מפיאסקו סטייל "השומרים" (שהיה גדוש באלימות וסקס), ולהגיע לכמה שיותר קהל.

עד עתה נדבקו במחלה שלושה סרטים מבטיחים ומצופים, שהיו ודאי הופכים למעט טובים ומספקים יותר אם היו זוכים בחופש לקלל, להראות ציצים ולהתבוסס באלימות קיצונית מהזן הגראפי: "שליחות קטלנית 4" (הסרט הראשון בסדרה שלא זוכה לדירוג של R. אפילו "שליחות קטלנית 3" היה לבני 17 ומעלה), "Drag me to Hell" (סרט האימה המצופה של סאם ריימי) ו-"The Year One" (הקומדיה התנ"כית הפרועה עם ג'ק בלאק ומייקל סרה). וסביר להניח שהם לא יהיו האחרונים.

אז נכון, "האביר האפל" הצליח לעשות לא מעט עם ה-PG-13 שלו (כולל לתקוע למישהו עיפרון לעין). אך הוא היה היוצא מן הכלל. לא יודע מה איתכם, אבל אני קצת חושש.

הו רב חובל

ובינתיים, אם אתם דווקא נמנים על פלח האוכלוסייה הקטן (אך האיכותי) שחשב ש"השומרים" היה משהו-משהו, ונשארתם עם טעם לעוד, בוודאי תרצו לשים את ידיכם על "Tales of the Black Freighter" – הדי.וי.די השווה שיצא לאחרונה, ושמכיל חומרים שלא מצאו את דרכם לגרסה הקולנועית.

"Tales of the Black Freighter" – המנה העיקרית שעל הדיסק - הוא סרט אנימציה בן עשרים וכמה דקות שמבוסס על תת-עלילה שמופיעה בגרסת הקומיקס של "השומרים", ושמביא את סיפורו של רב חובל מסכן שספינתו נטרפת ושכל אנשי הצוות שלו מוצאים את מותם.

רב החובל (ג'רארד באטלר, כוכב "300"), שנשטף אל חופו של אי בודד יחד עם גופות מלחיו, משתכנע שאונייה עמוסת אוכלי אדם בשם "The Black Freighter" עושה את דרכה לעיר הולדתו, והוא מחליט לעשות ככל יכולתו (כולל בניית רפסודה בה גופות חברי צוותו משמשים כמצופים) על מנת להגיע הביתה ולהקדים אותה. כמו ב"השומרים", גם כאן זאק סניידר ואלכס צה חתומים על העיבוד.

החלק השני של הדי.וי.די, שנקרא "Under the Hood", הוא תוכנית טלוויזיה כאילו דוקומנטרית שמבוססת על ספר הזיכרונות של הוליס מייסון (שהיה, כזכור, הינשוף המקורי). התוכנית מביאה ראיונות עם מייסון ועם כל שאר הדמויות שמופיעות ב"השומרים", ומוסיפה פרטים רבים וחיוניים על היקום האלטרנטיווי שבראו אלן מור ודייב גיבונס.

שני הסרטים הקצרים הנ"ל בהחלט מוסיפים עומק לחוויה של "השומרים". מעבר לכך ש-"The Black Freighter" עומד כסרט קצר בפני עצמו, הוא גם מהווה אנלוגיה אפקטיבית ומצמררת לדרך העקלקלה והבלתי נמנעת שעושים רורשאך ואוזימונדיאס – מימיהם ב-Minutemen, ועד לתקופה האפלה שבה מתרחש הסרט. "Under the Hood", מצדו, מצליח לחדד את המסרים של הסרט והספר ולתת עוד כמה דקות מסך לדמויות המשנה ולסיפור הרקע שלהן.

תגידו מה שתגידו על "השומרים", אי אפשר להאשים את זאק סניידר בכך שחיפף. והתוספות לאפוס שלו, שנמצאות על הדי.וי.די הנ"ל, רק מחזקות את התחושה שלמרות קבלת הפנים הפושרת לו זכה, העיבוד השאפתני עליו הוא חתום לא ייעלם כל כך מהר מהנוף ו/או מהתודעה. היו מי שהשוו את "השומרים" ל"בלייד ראנר". היו מי שהשוו אותו ל"מועדון קרב". בשני המקרים מדובר בסרטים קשים לעיכול שלא ממש הצליחו כשיצאו, ושהפכו, עם השנים, ליצירות חיוניות. ככל שעובר הזמן, ההשוואות בין הסרטים האלה לבין "השומרים" נראות יותר ויותר במקום. למרות מאלין אקרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully