וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטס יוצא לדרך

עינב שיף

28.4.2009 / 20:05

סטפן פאסאנו מאיירופליין מגיע לביקור נוסף בישראל - למסיבת העצמאות של פאג - ואפילו נידב לנו ראיון קצר, שנוכל להתכונן אליו

נדיר יחסית שדי ג'יי מצליח מחו"ל מגיע לישראל לביקור שני תוך פחות משלושה חודשים, אבל המסיבה של סטפן פאסאנו, חצי הצמד הבלגי Aeroplane במועדון הבלוק (במסגרת הליין PAG) הייתה כל כך מוצלחת, שהביאו אותו אפילו לחגוג עצמאות עם הישראלים. "הסיבה בגללה חזרתי כל כך מהר היא נורא פשוטה", הוא מספר לוואלה! תרבות, ערב המסיבה שתתקיים הערב, שוב, במועדון הבלוק. "פשוט היה פיצוץ בפעם הראשונה. פגשתי המון אנשים נפלאים, כך שאני שמח מאד לחזור. אני אוהב את העיר הזו".

אחרי אתנן החנופה הראשוני, אפשר לשאול את פאסאנו קצת שאלות על הנושאים הבוערים באמת על השולחן. Aeroplane הם אחד ההרכבים הנחשבים ביותר בסצנת ה- Nu Disco, עם קטעים אהובים כמו “Caramellas" מ-2007, “Whispers” עם קת'י דאימונד, רמיקסים מופלאים ל-" Paris" של הפרנדלי פיירז, ל"קילומטר" של סבסטיאן טלייה ו- “Williams Blood" של גרייס ג'ונס ולאחרונה גם עם סט מיוחד למגזין Mixmag. לפני הניימדרופינג, ישנו הצליל הזה שיצרו פאסאנו ושותפו, ויטו דה לוקה שהופך את ארופליין לאחת המסיבות המעניינות בעיר. איך זה קורה? פאסאנו מתנדב להסביר: "בוא נאמר שויטו הוא המוזיקאי העיקרי מבין שנינו", הוא מודה, "אבל בסוף אנחנו עובדים על הכל ביחד. אנחנו מגיעים עם איזשהו רעיון עיקרי, כלומר הטמפו, הפיל של הקטע ומתחילים משם. ואז אנחנו בונים הכל מסביב והופכים את זה למדהים".

האמת, איך אתם מסתדרים עם כמות כזו אדירה של מוזיקה בשביל להישאר מעודכנים?

"זו דרך חיים, אני חושב. אחרי כמה זמן אתה יודע מראש מה לבדוק ובמה לא לגעת. האוזניים שלנו יודעות בקלות מה אנחנו אוהבים".

ומה אתם אוהבים בזמן האחרון?

"הו.. אנחנו עסוקים 100% מהזמן באלבום הבכורה שלנו. אנחנו מאד מתרגשים לקראתו".


אחרי הביטחון העצמי הגבוה, מגיע גם הנו דיסקו, זה שכולם מדברים עליו. פאסאנו מעדיף לוותר על זווית המאקרו של הנושא ולהתרכז במיקרו. "כל דבר נהיה טרנד בסופו של דבר", הוא אומר. "בוא נאמר שההשפעות שלנו בימים אלו מגיעות מסאונד יותר אנאלוגי מאשר דיגיטלי. זו הסיבה שאנחנו מקבלים יותר השראה ממוזיקה שנוצרה בשנות ה-60 וה-70 מאשר סאונד הסינת'-פופ של האייטיז. בעיני המוזיקה לעולם לא תשתנה, רק הסאונד משתנה, לכן אנחנו פשוט בעד מוזיקה של פיל גוד מאשר ביטים אפלים. אבל בסדר, בוא נגיד שאנחנו חלק מאיזה צליל חדש. אני חושב שזה דבר טוב".

הפכתם לרמיקסרים מאד מבוקשים. איך אתם בוחרים את הרמיקס הבא שלכם?

"בהתחלה לא הייתה לנו ממש ברירה, אבל היינו ברי מזל כשבחרנו את הטראקים הנכונים. הימים האלו קצת שונים, יש לנו ביקוש כל כך גדול, שאנחנו יכולים לבחור. עבורנו, הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים לשמוע שיר שאנחנו אוהבים ואז להביא אותו לרמה אחרת"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש אמן שאמר לכם לא?

"בוא נאמר שהיו לנו סיבוכים עם בלוק פארטי. שינינו את המקום של הפזמון בשיר והם לא אהבו את זה. לא רצינו להזיז את זה, כי אחרת בשביל מה אתה מבקש רמיקס לזה? לקבל את אותו הטראק רק עם ביט מתחתיו? זה לא בשבילנו".

סטפן פסאנו ינגן במסיבת העצמאות של פאג בבלוק יחד עם דני בר, ירון טראקס, אביחי פרטוק וקרייזי פי . פתיחת שערים ב-23:30, קרייזי פי יעלו בדיוק ב-23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully