וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ג בעומר שורפים אמנות

עינב שיף

28.4.2009 / 15:42

הציבור הרחב מוזמן להביא ממיטב היצירות שעל קירות ביתו בכדי להעלותם באש באירוע שיזם האדריכל דקל גודוביץ'. "לפעמים צריך לדעת קצת לשרוף"

אמנם מדובר בדרך מעט משונה לחגוג את ל"ג בעומר, אך בהחלט מקורית. בכיכר המדינה בתל אביב יתקיים ב- 11 במאי אירוע של שריפת יצירות אמנות. הקהל הרחב מתבקש להביא יצירות אמנות אותן הוא מעוניין לכלות.

"לפעמים צריך לדעת קצת לשרוף", אומר לוואלה! תרבות יוזם האירוע, האדריכל דקל גודוביץ'. "חוץ מאמנות של קלקרים, ניילונים או צמיגים שעושים ריח לא נעים, כל יצירה אחרת תתקבל בברכה".

אבל למה לשרוף במקום להציג?

"די מעצבן אותי בזמן האחרון כשאני עושה סיבובי גלריות, ומה שאתה רואה שהאמנות היום היא - איך לומר בעדינות – קשקושים עם מדבקה אדומה על קיר וזה כבר שווה 6,000 דולר. אין עבודת אמנות במובן הקלאסי של המונח, שנוצרת על ידי אמן היושב חודשים בשביל יצירה. המסה הגדולה של היצירות נראית לקהל הרחב כל כך פשוטה, כאילו גם הוא יכול היה בעצם ליצור אותה"

ובכל זאת, אתה שורף משהו שכבר נוצר

"צריך לנצל את החג הזה כדי שאנשים יבינו שלא יקרה כלום אם היצירה תישרף, הם לא יפסידו 6,000 דולרים. יש המון סיפורים על אמנים כאלו שחודש לפני שהם מתו הם הבעירו את כל האוסף שלהם או שרפו את עליית הגג שלהם. מתי בזמן האחרון שמעת על אמן ששרף יצירה שלו, אף אחד כבר לא מעיז".

"אני מקווה ששווי היצירות שיישרפו במדורה יגיע ללמעלה ממיליון דולר", מוסיף גודוביץ'. "יש מסביב הרבה עבודות אמנות, כך שיש קרב גדול על הדמות שתהיה בראש המדורה. אני הולך לעשות על זה קרב מאד גדול, דרך הפייסבוק".

מה היית רוצה שהקהל ישרוף?

"אם יש לכם פיקאסו או ראובן רובין, זה יהיה מבורך. אפשר גם לנצל את ההזדמנות ולשרוף עבודות בחימר"

*מדורת שריפת האמנות תתקיים בכיכר המדינה בתל אביב, בצד
של רחוב ויצמן לכיוון בית החולים איכילוב בשעה 19:30.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully